kvp#11
Nagyon elmentek a mennyiseg fele a minoseg rovasara. Ami meg minosegi lehetne, azoknak egy jelentos reszet elszurjak a beleeroltett politikai es tarsadalomfilozofiai tartalommal. Keves jo jatek marad es sok tamaban ami erdekelne az embert nem is fejlesztenek mar evek ota semmit.
"Mar tobb jatek is probalkozott auto-generalt terkepekkel, akar fejlesztesi akar valos idoben, es nem sult el tul jol. De ha AI-t hasznalnak erre, akkor ez akar jo is lehet."
A Dune2-es jatek (az elso RTS) 1992-ben mar random generalt terkepeket hasznalt, bar nem futasidoben, hanem fejlesztesi idoben generaltak oket es csak a random seed-et tettek a terkep file-okba (meg az ellenseges epuletek jovobeni es a kezdo egysegek indulo adatait). Ugyanezen jatekban voltak mar fuzzy logikat hasznalo egysegek is (pl. a gyalogsag magatol visszavonult ha neheztuzerseg loni kezdte es mar sulyosak voltak a vesztesegeik, vagy a raketavetok parancs nelkul is mindenre lottek ami meglattak es nem volt barati, a tankok pedig ha tehettek direkt letapostak a gyalogsagot ha az utjukba kerult). Ezt azota sem sikerult rendesen megoldani a modern RTS-eknel.
A Rogue 1980-ban mar teljesen MI generalt terkepeket hasznalt es ezt a motort fejlesztette tovabb a Diablo 1-is, meg az utodai. Az, hogy a mai jatekok ennyire benak sajnos visszafejlodes a korabbi szinvonalhoz kepest.
"Régen mikor elkezdődött az egész akkor pár fös csoportok készitették a játékokat és probáltak minden trükköt bevetni, hogy a kevés erőforrásbol a lehető legtöbbet kihozzák, amirpl addig azt hitték, hogy lehetetlen. és még is sikerült nekik 1-2 év alatt olyan játékokat késziteni amivel még mai napig is lehet játszani."
A Settlers 1-et egyetlen programozo keszitette (egy grafikus segitette) es a ciklikus graf bejarasi algoritmusai mai napig mintapeldak a helyes utvonalkeresesre. Plusz nemcsak erdekes, de meg vicces is volt a jatek. A mai oriasi csapatok es az altaluk produkalt kod minosege eseten ez egyertelmuen skill issue.
"Arról nem is beszélve ha dömping van akkor miért drágábban egyre a játékok?"
Egyre tobb jatek van, ezert egyre kevesebbet tudnak eladni egy-egy jatekbol, igy egyre kevesebb embernek kellene megfizetnie az egyre dragabb fejlesztesi koltsegeket. Ez egyenes ut a piac osszeomlasahoz, de erre volt mar pelda korabban is (lasd pl. 1983-ban).
"Új játékokat max VR-t veszek."
Ezekbol sajnos nincs ertelmezheto. Egy rendes VR alapu MMO/FPS/RPG-t nem tudnak csinalni mar evek ota. Legalabb a Final Fantasy 14 szintjet el kellene ernie mar valami ujnak, de eleg remenytelennek tunik a dolog. Meg azzal is kiegyeznek, ha csak sima 3D kijelzo tamogatasos jatek, es full motion capture helyett hagyomanyos iranyitasu. (utobbi ugyebar konnyebben jatszhato ulve es egyutt jatszhatna a 2D es a 3D kijelzos jatekostabor is)