• Ellaberin
    #38
    Sajnos jelenleg még az van, hogy az elektromos töltést nem lehet olyan dinamizmussal megoldani, mint a folyékony üzemanyagét.

    Az egyik alapvető probléma, pedig az, hogy a tízemeletes tövében parkoló 100 elektromos autóból a letelepített (mondjuk 5) kútfejen reggelre töredéke tudna feltöltődni - akkor is úgy, ha mondjuk hajnal kettőkor szabadul fel egy csatlakozó, akkor addig kell várnod és meg is teszed.

    A másik alapvető probléma az alap elektromos rendszer - nem csak nálunk, ha nem az egész világon - nem erre lett kitalálva. Míg egy folyékony üzemanyagot tároló tartályt, tartályokat nagy kapacitással viszonylag könnyen lehet telepíteni, addig az elektromos hálózatot korántsem ilyen könnyű. Mivel rendszert képezve létezik és az adott csatlakozási pontokon a legkisebb költség elvén vannak kialakítva, nem csak egy újabb csatlakozási lehetőséget - kútfejet - kell letelepíteni, hanem akár az egész odáig tartó rendszer átengedő kapacitását kell bővíteni. Ez sokkal komplexebb feladat, mint sem azt egy átlag ember gondolná. Vannak helyek, ahol a kapacitás bővítés lehetősége is elfogyott már, nem hogy csak pl. keresztmetszetet kelljen növelni. A folyamatos villanyáram növekedési igény akkora, hogy 5+ éves beruházási időkkel kell számolni feldúrni, átépíteni tejes városrészek, városok ellátását.
    Ez egy általános fogyasztási igény növekedés és generálója a "tisztának" tekintett elektromos áram felhasználása felé terelése az embereknek ( ilyen tervezetlen, átgondolatlan lépés pl.: a napelemek tömeges telepítése - nem véletlenül állították le a múlt év végén a korlátlan rácsatlakozás lehetőségét ), ami nem baj csak sokkal alaposabb tervezést, kivitelezést, időt és pénzt, pénzt, pénzt igényel, mint azt sok politikus, zöld aktivista, na meg úgy egy állampolgár gondolná.

    Sajnos az elektromos autók a tisztább környezetért tömegesen úgy lettek rászabadítva az emberekre, hogy azok kiszolgálási háttere nem lett megteremtve, nincs vagy nagyon szűkös. És itt figyelembe kell venni olyan tényezőket is, hogy míg az autók ára átszámítva kb. ugyan az a világ minden pontján - egyéb terheket nem számítva -, addig az elektromos hálózatok az igényekhez igazítása nagyságrendekkel eltérhet országonként, úgy hogy nagyon sok ország üzemirányítása szoros kapcsolatban áll, állhat kontinensnyi áramhálózatokkal.
    Sokáig írhatnám a láncolatot és az ok-okozati összefüggéseket, de azért nem folytatom, mert csak azt szerettem volna illusztrálni, hogy korántsem csak annyiból áll az elektromos autókra való átállás lehetősége mindenkinek, hogy eldöntöd az élhetőbb világért azt veszel.

    (Olyan vonalon még el sem indultam, hogy pl. a szervizelése az autóknak, az elhasznált akkumulátorok átvétele, újrahasznosítása hogy áll nálunk és a világban...)