• kvp
    #8
    A jelenlegi mozis 3D technikaval tobb gond is van. Egyreszt a legtobb multiplexben nagyon gyenge a fenyero, tehat amivel szemuveg nelkul meg nezheto egy 2D film, addig 3D modban a vetitogep polarizacioja es a szemuveg egyutt tobb mint a felere csokkenti a szembe juto fenyerot. Ez sajnos mar keves az elvezheto mozis minoseghez.

    A masik problema ami az elso avatar filmnel nagyon erosen erzodott, az a kis melysegelesseg hasznalata az osszes nagy teret mutato jelenetben. Ez ugyan koveti az emberi szem mukodeset, de igy csak az van fokuszban amire az operator fokuszalt, a jelenet tobbi resze eletlen. Az emberi szem kepes nagyon gyorsan atfokuszalni akar a hatterre is, de jelen esetben nem tud. Ha a 3D-s kepen is a brazil szappanoperakra es a 3D-s jatekokra is jellemzo nagy melysegelessu felveteleket hasznalnanak, akkor sokkal jobban lehetne latni a hattereket es kevesbe lenne megterhelo a 3D-s film megtekintese. A technika adott hozza, mar a viewmaster kepek is hasonloan nagy melysegelesseggel keszultek, pedig az alapvetoen az 1950-es evek szines filmes technikaja.

    Roviden szolva a legtobb moziban nem lehet megfelelo minosegben megnezni a filmet, de ha ki is fogunk egy rendes IMAX szintu mozis rendszert es jo helyre ulunk, akkor is nehezen nezhetoek a kis melysegelesseg hasznalatabol eredoen elkent jelenetek.

    Szerintem a legjobb az ilyen filmeket otthoni mozirendszeren megnezni, ahol ha kell meg lehet allitani oket es tetszoleges 2D vagy 3D technikat valaszthat az ember. Egy sima nagykepernyos 120 vagy 240 Hz-es tv szinkronizalt aktiv 3d-s szemuveggel kepes hozni az IMAX minoseget es otthon pontosan meg tudjuk keresni azt par jo pontot ahonnan maximalis minosegben lehet latni a filmet. (gyakorlatilag a kepernyotol csak egy bizonyos fix tavolsagra es a horizontalis es vertikalis kozepvonal korul jo, a konkret tavolsag pedig a kepernyo meretetol fugg) Az elkent hatteren es eloteren pesze ez nem segit, az a rendezo hibaja.