• asgh
    #14
    A nagy mélységélességgel az a gond, hogy nem lehet rendesen leválasztani a témát a háttérről. Azaz a kis mélységélesség egy művészi eszköz.
    3D-ben persze nagy mélységélesség mellett hasonló célra lehet használni a screenplane-t, de azzal a film 2D-s verzióját vágják tönkre, mint ahogy sok korábbi 3D-ben forgatott film esetében is történt: 3D-ben még valamennyire okés, de 2D-ben borzasztóan gagyerák a látvány, márpedig a nézők 99%-a 2D-ben néz filmeket.
    A magyar mozik fényereje valóban botrány, az oka nettó szarrágás: végig 30% alatt tartják a fényerőt, hogy növeljék a projektor lámpák élettartamát, ami 3D vetítés esetén a lehetséges fénymennyiség 10%-át jelenti szemenként. De legalább elkérnek érte egy valag pénzt.
    Ma már eljutottunk odáig, hogy az ember egy kb. fél milliós házimozi rendszerrel jobb képminőséget kap, mint a mozik a százmilliós cuccaikkal. Szánalom.
    További probléma a 3D-vel, hogy szemüveges embereknek a dupla szemüveg viselése gyakorlatilag élvezhetetlené teszi a filmélményt.
    A filmkészítőknek ideje lenne elfogadniuk, hogy a 3D egy technológiai zsákutca. Kipróbálták, nem jött be, ideje leírni veszteségnek.