• Mutans Zombi
    #23
    "Sajnos akik hajlamosak így vezetni azok elhiszik magukról, hogy profik, pedig a valóságban egy fokkal sem jobbak az átlagnál, sőt... A legtöbbje csak azért ússza meg a balesetet, mert vele ellentétben a többi autós figyel.
    Nekem is volt már többször szerencsém olyan nyomorékhoz, aki csak azért úszta meg, mert lefékeztem és amennyire lehetett lementem az útról."


    Ez így van. Nem a jármű paraméterei korlátozottak, hanem a sofőröké.
    De aki rally bajnok, egy észkombájn, az gond nélkül veszélyeztethet bárkit a megengedett sebességhatáron belül is (lásd pl. büntető fékezők).

    A 2kezes kormányzás meg természetesen nehezen kivitelezhető, de a telefonnal foglalatoskodás mindenesetre nagyon intenzíven emeli a baleseti kockázatot, és szerintem a statisztikát is.

    Azonban az se túl szerencsés, hogy az esetleges túl alacsony sebességkülönbségből eredően túl hosszúra nyúlik az előzés. Mit értenek az alatt, hogy a figyelmeztetés után hardveres tiltás következik. Mennyi idővel?
    Mert, ha előttem, indokolatlanul le-le megy az útról a 80-nal haladó (román) kamionos, akkor bár 90 km/h a felső határ országúton, de mivel nagyobb kockázatot érzek mögötte, mint messze előtte, így megelőzném.

    Remélem ezt azért kalkulálják majd a mesterek, hogy nem 3 sec-n belül tilt.