• kvp
    #20
    Az uj EU-s torveny szerint barmilyen a gyaritol eltero modositas a kocsi forgalmi engedelyenek elveszteset jelenti majd, amennyeben nem vizsgaztatjak ujra, teljes muszaki atvizsgalassal. A teljesitmeny tuning is az (es egyebkent is klimaellenes, meg olaj embargo, stb.). Ha egy ellenorzesnel a jarmu lebukik es kiderul, hogy szandekos volt a modositas es a tulaj/uzembentarto tudott rola, akkor az mar raadasul buncselekmeny is. A sebesseglimiter es az automatikus veszhelyzeti segelyhivo kiiktatasa kb. a fekrendszer kikotesevel egyenerteku szabalysertes. A rendszernek van egy masik nagy elonye, hogy van benne menetiro. Tehat nem csak azt akadalyozza meg, hogy gyorsan menjen valaki, hanem azt is irja, hogy merre volt es mennyivel ment. Ha ezt is kiiktatjak, akkor ugyanaz a tetel vonatkozik a soforre mint amikor egy kamion, busz vagy vonat menetirojat iktatjak ki. Ez mar jelenleg is 400 ezres tetel, plusz ha kiderul, hogy szandekos manipulacio tortent es az adatok sincsennek meg visszamenoleg egy evre, akkor erre jon meg 800 + 800. Tehat azon kivul, hogy a jarmuvet ott helyben kivonjak a forgalombol, mar ma is kap melle meg egy 2 millos helyszini birsagot. Ez vonatkozik a jovoben a szemelyautokra is. Lehet jatszani vele, de a lenyeg, hogy ha 1x elkapjak akkor se auto, se jogsi, se penz. Marpedig a nyomkoveto nelkul mozgo kocsikat meg egy buta autopalya ellenorzo rendszer is messzirol ki tudja szurni. Manapsag ez meg csak a kamionokra vonatkozik, de jonnek a buszok es a vegen az uj szemelyautok is.

    Az elozesrol meg annyit, hogy ha tudja a sofor, hogy nincs ero a kocsiban, akkor nem fog tudni elozni. Elobb utobb megszokjak az emberek, hogy ha 80-al megy elottuk tobb kamion es 90 az engedelyezett sebesseg, akkor nem eloznek, hanem szepen mennek bo fektavra a teherautok mogott. Ha megis elozni szeretne, akkor pedig a veszfek asszisztens fog a padlofekre taposni, mar akkor amikor a savvaltas utan meglatja a szembejovo kocsit. Ez teljesen biztonsagos, mert minden szabalytalan vagy annak tuno elozesi kiserlet eseten meg kell allni a kocsival. Parkba tenni, kivenni, majd ujra raadni a gyujtast. Egy ido utan az emberek meg fogjak unni es nem elozgetnek. Plusz a biztositojuk automatikusan megkaphatja az osszes ilyen near miss esetet es szabalysertesi kiserletet. Meg azt is, ha pl. mindig tul erosen nyomjak a gazt a zoldnel vagy nem engedik at a gyalogosokat a zebraknal. (a folyamatosan mukodo kepfeldolgozo kamera, netre kotott naplozassal eleg hatekony tud lenni a szabalyok betartatasaban, foleg ha a szabalyszeges potencialisan a biztositok profitjat csokkenti)

    Egyebkent azert nincs fix 130-as sebesseglimit sehol se beegetve a kocsikba, mert egyreszt van ahol a 240 is megengedett, masreszt ahol csak a 30, ott tenyleg nem mehet tobbel mint 30 es ott meg fontosabb, hogy betartassak ezt a limitet. Ennek ellenere eleg sok autoban van ma mar gyari abszolut maximum limit es van ahol eleg alacsonyra vettek, pl. japan sportkocsikban tipikusan 180 koruli ertekre. A Tesla autopilot meg 128 km/h-at enged max. (ez 2^7, egy szep kerek szam)