• kvp
    #6
    Ebben a fejlesztesben nem a 10% kapacitasbovules a lenyeg, hanem a harmad annyi litium felhasznalasa (az elmeleti maximum negyed annyi lithium lenne). Ha hirtelen harmadara esne az aksik ara, az azt jelenene, hogy egy elektromos auto eseten ahol kb. a jarmu aranak 60%-at adja az aksi ara, hirtelen bejohetne egy 40 szazalekpontos areses. (kinai gyartasu autok eseten) Ha javitanak meg a technologian, akkor ez akar 50%-ot is hozhat. (lasd meg: Kici oco...)

    A kapacitasbovules egyebkent az uj csomagolasi technologia miatt jott ossze, nem az eltero szilicum tartalom miatt. A csomagolassal trukkozott legutobb egyebkent a Tesla is, hogy nagyobb kapacitast kapjon azonos terfogat mellett.

    ps: Az embereknek azert nem tetszik az aksik fejlodese, mert a szamitogepek teljesitmenyevel ellentetben nem exponencialisan, hanem linearisan javul a kapacitasuk az idovel. Ez egy lassabb folyamat, de egyelore meg messze vagyunk az elmeleti maximumoktol. Ha az arat is sikerulne levinni a mostani szint negyedere, akkor autobol olcsobb lenne elektromosat venni a benzines helyett.