• kvp
    #11
    Elutni = a jarmu nem volt leparkolva, lassan, de mozgasban volt. A nagyobb problema tovabbra is az, hogy kiderult nincs benne semmilyen onvezeto rendszer. Ez PR szempontbol katasztrofalis a ceg szamara. A leallassal valoszinuleg azt akarjak elkerulni, hogy az ujsagirok korbevideozzak a jarmuveket, annak bizonyitasara, hogy egyaltalan nem kepesek az onvezetesre.

    Ez kb. olyan volt mint amikor az Asimo-krol kiderult, hogy egyszeru tavvezerelt robotok es vegig motion capture ruhaba bujt emberek iranyitottak oket feedback nelkuli master-slave kapcsolaton at. (kvazi mint egy taviranyitos autot) A legtobb amit autnom modon kepesek voltak az sotetszurke padlon mozgo feher ruhas emberek es elenkpiros butorok elkerulese a felulnezeti kamerakep alapjan. Erre (es sokkal tobbre) egy altalanos iskolai szintu robotfocis csapat robotjai is kepesek.

    Sajnos a japan fejlesztesek nagyon messze vannak a valosagtol es csak PR lepeskent tekintenek az automatizaciora. Pl. az emberi felugyelet melletti onvezeto vonatokkal 2019-ben kezdodtek a kiserletek. Magyarorszagon 1990-ban telepitettek az elso ilyen rendszert (AVR) a 3-as metron es 2014 ota teljes onvezetes van a 4-es vonalon (Siemens Trainguard MT). Az elso ilyen rendszerek egyike volt az 1985-os Vancouver Skytrain (Seltrac). Japan csak ebben kozel 40 ev lemaradasban van a vilagtol, pedig a technologia adott es Japanban is ismert. A fukushimai balesetnel kenytelenek voltak amerikai segitseggel izraeli robotokat venni a baleset helyszinenek felderitesere, ugyanis az orszagon belul nem volt egyetlen mukodo megoldas sem (se kereskedelmi, se egyetemi, se katonai fejlesztes).

    CNC, hegesztorobotok? A dehogy:
    https://www.youtube.com/watch?v=FZNFsbDDOPs