• asgh
    #16
    A Tesla-nak be kellett bizonyítania, hogy az elektromos kocsi akár jobb is lehet, mint egy benzines. Ez sikerült, de ezt a termékvonalat továbbra is fenn kell tartaniuk, különben azonnal beindul a huhogás, hogy csak átmeneti divatjelenségről volt szó és gyerünk vissza a benzinhez.
    A Tesla stratégiája pedig egyszerű: a luxus kategóriából haladnak lefelé a népautóhoz. Ezt viszont csak fokozatosan, a gyártástechnológia folyamatos fejlesztésével tudják elérni, ezért minden létező erőforrásukat a kutatásfejlesztésbe és a gyártókapacitás építésbe fektetik, mert csak úgy tudják leszorítani a költségeket a széles tömegek által megfizethető szintre.

    Ami a hatótávolságot illet: az USA-ban egészen mások a távolságok, mint nálunk. Simán autózol 24-48 órát, mire egyik nagyvárosból elérsz a másikba és ezt a piaci igényt a Tesla-nak le kell fednie, különben megint jön az ellenkampány, hogy szép és jó ez az elektromos autózás, de hát nagy távolságokra mégis csak a benzin a jó, mert ki akarna pár száz kilométerenként órákat várni a töltésre.