-
#149
Az íjászok a jelenlegi build-ben a használhatatlanságot alulról karcolgatják (a játék nyilvánosan elérhetővé tétele előtt lettek rommá nerfelve), nem érdemes szórakozni velük pillanatnyilag még, amíg helyre nem lesznek rakva, de igazából egyébként is elég pörgősen az ütközetek ahhoz, hogy legyen idejük valamit villantani. A többit ennyiből így nem tudnám biztosra érinteni, de pár ötlet, hátha valamelyik ezekből a lehetőségekből segít (nem tudom, mi az, amivel tisztában vagy, és mi az, amire még nem jöttél rá):
- Az udvarházhoz érdemes hozzáépíteni a tornyot az extra csatlósokért, bár ha valóban 15 főd van belőlük, akkor ezt már bizonnyal megtetted
- A képernyőjükön, ahol felveszed őket, van lehetőséged lemezvérttel látni el őket vagy féláron saját készletből, vagy egy kattintásra teljes áron azonnal. Szubjektív érzésem, de azt hiszem, fontosabb teljes (24 fő) létszámra húzni fel őket előbb, és csak aztán adni jó vértet nekik, mert ha a létszámhátrány miatt felgöngyölítik őket (Lanchester-modell), akkor az egész kiadásod megy a levesbe, esetleg ráadásul még vele a fél falu. Minden új kisajátított terület saját udvarházat építhet, ami így újabb +24 terminátor.
- Az ütközetben, ha ráviszed az egeret az egységkártyán a státusz-csíkra, az "Effectiveness"-nél részleteznie kell (fejből meg nem mondom pontosan, hogyan és milyen módon, de +/- százalékokat keress), hogy az adott egység harci hatékonyságát mi befolyásolja pillanatnyilag. Ez nagyon fontos, talán a legfontosabb! MINDIG figyelj oda arra, hogy ha csak nem életbevágó, soha ne futtasd őket, mert futnak jóformán ~20 métert, és a hatékonyságuk már le is zuhant a sztenderd kétharmadára. A vörös duplanyíl könnyen jöhet tehát a fáradtságból, mert futnak az emberek (nem segít ezen az sem mondjuk, hogy alapból, amikor összehívod az egységeket, be van kapcsolva a futás-parancs). Ilyen módosító lehet még a magas/alacsony terep, vagy a növényzet jelenléte, ami szétcseszi az egység kohézióját, vagy az előzetesen gyűjtött harci tapasztalat. Ismét csak szubjektív, de úgy vettem észre, hogy a banditacsapatokat nem nagyon hatja meg a tagolt terep, a milíciád viszont nem szereti, ha nem tud rendesen felállni, ezért - ha csak lehet - ne vállalj ütközetet erdőben.
- Végül és természetesen törekedj arra, hogy bekerítsd az ellenséget, a morálnak a hátbatámadás nagyon nem tesz jót. Nyílt, lapos terepen egy pihent, rendben felállt 20 fős lándzsás milíciának ezzel együtt is súlyosabb probléma nélkül győzelmet kell aratnia egy ~18 fős banditacsoport ellen szemtől szemben, én ált. defenzív felállást preferálom a lándzsákkal (felezett támadás, duplázott védelem), max. ha nagyon odafigyelek, és látom, hogy elkezdett hullani az ellenfél, akkor kapcsolok át ellenlökésre. Ill. tényleg, azzal a 25 emberrel rakasd le az íjat és adj nekik, ha nagyjából létszámegyenlőséget tételezel fel a következő meccsre, akkor lándzsát, ha kicsit több embert tudsz kiállítani, akkor átkaroló csapatnak akár alabárdokat (polearms, ha jól emlékszem).
Igazából ennyi - tényleg a legnagyobb varázslat, amit tenni lehet a mostani verzióban, az az, hogy a harcképességi mutatót a lehető legnagyobb értéken őrzöd meg a közelharc kezdetéig.