• llax
    #9
    Náluk megvan elszántság és hatékonyság, ami az állami űrvállalkozásoknál volt az '50-es...'60-as években. Még a tesztelési, kísérleti módszereik is hasonlóak némileg. Egy robbanás nem évekkel, hanem hetekkel veti vissza őket. Sőt, a legutóbbi gyakorlatilag semmit nem befolyásolt volna - az SN9 már hétfőn ment volna ki a tesztpadra (sokkal "elkészültebb" állapotban, mint az SN8), ha nem cs.sznek el valamit (nem is ők lennének... tegnap sikerült az összeszerelés helyén megrongálni).

    A marsutazás reménye mindenképp közelebb van, mint 20 éve. Olyan koncepciót eddig csak a SpaceX dolgozott ki, ahol a jelen korunk technológiai szintjén, "emberi áron" (az eddigi koncepcióknál 2-3 nagyságrenddel olcsóbban) is megadják Ciolkovszkij bátyánk egyenletei a reményt. Még ha végül nem is jönne össze, már akkor is tettek egy hatalmas lépést a megvalósíthatóság felé. Azt sem szabad elfelejteni, hogy a Starship (rendszer) sokkal több, mint egy Mars elérésére készülő űrhajó. Ha egyszer sikerül elérni az olcsó és 100%-os újrahasznosítást, még LEO-ra is olcsóbb teherszállító eszköz lehet, mint akár a Falcon 9. Valójában legalább olyan fontos cél, mint a Mars elérése - de bulvárban inkább utóbbinak van hírértéke.