• defiant9
    #80
    "tekintettel arra, hogy az autó "fejlett" szoftvere a balesetet megelőzően átvette a vezető,"
    Az indoklásod érdemi része egy értelmetlen mondat. Raffellának elégséges kontrollja volt a kormány és a fékpedálon kereszetül, csak nem élt ezzel (meg sem próbálta).
    A gyalogos szabálytalansága valóban enyhítő körülmény, mondván hogy azon a helyen nem számított átkelőre, de ez azért nem mentesít, ahogy senki mást sem aki elüt valakit egy nem gyalogátkelős szituban.

    "és nem abból kell kiindulni, hogy alapesetben generált hibákat, mert akkor az azt jelenti hogy közúti közlekedésre eleve nem is volt alkalmas, ami felveti a gyártó és a járművet engedélyező hatóság felelősségét."
    Pedig de, ez egy tesz jármű volt közúton. Támadhatod ugyan ezt a gyakorlatot, ez esetben viszont az Uber-t megintcsak felmented, és nem ez volt a kiinduló álláspontod. Közúti teszre szükség van a technológa fejleszétséhéez, az emberiség nem úgy fejleszt hogy csak tökéletesség szintjének közelébe emelet eszközöket engedélyez, és ezen gyakorlatnak már sok halálos áldozata is volt. Nincs jobb módszerünk ameddig nem tudunk nagyon fejlett VR környezetet létrehozni.

    " de néha engedd meg, hogy a rendszer önállóan cselekedjen"
    Ezt teljesen fordítva látod, nem Raffi engedte néha át a kormányt. Neki akkor kellett átvenni amikor vészhelyzetet, balesetveszélyt érzékel. Ilyen helyzetnek egy normál út során egyáltalán nem szabad előállnia, és ez ritka is a közúti közlekedésünk során, ez az elérendő cél a gépnek is. Ha balesetveszély van akkor vagy az autó hibázott(az előző alapján ez a valószínűbb, vagy a környezete, a konkrét esetben részlegsen ez is fennáll). Ebben a relatíve korai teszt fázisban amikor vélhetően nem azt tesztelték hogy hogy milyen az önvezető balesetelkerülő képessége akkor Rafi feladata az kellett hogy legyen hogy mindenféle balestveszélyt próbáljon elhárítani, nem mérlegelni hogy a gép képes lesz-e majd rá csak kivár. Azt valóban én sem tudom, hogy pontosan ilyen instrukciói voltak-e, csak valószínűsítem hogy ennek megfelelő. Ha mégsem és az Uber azt mondta neki hogy hagyja csak kigurulni a szituációt lássuk mit csinál a gép, akkor felelősek lennének, de az NTSB/ügyész ezt már felhozta volna, azonban nem tették.

    "Én sokkal kevesebb rálátással a tényekre és az ottani szabályozókra eltérő véleményen vagyok"
    Lényegi különbség van, főleg jogi oldalról. A bírósági vádemeléshez aprólékosan fel kell építeni a teljes vádat, ami komoly szaktudást igénylő folyamat, minden tartóelemét át kell gondolni hogy támadható/tarható-e, egyébként kártyavárként omolhat össze, és csak az adófizetők pénzét pazarolták. Ez amire te innen nem vagy képes, az hogy úgy véled látod a kártyavár 1-1 lapját, nem jelenti azt hogy egy felépíthető stabil várat is látsz, enélkül pedig max. annyit mondhatsz hogy volt valamiféle lapja az ügyészségnek, az hogy nem mentek bele a játékba már csak ezen a szakmai szinten megítélhető(ez egyébként ügyészség részéről sem egyszemélyes döntés). Szerintem egyébként nem voltak erős lapjaik. Az Uber amikor belevágott egy ilyen önvezetés tesztelés és annak engedélyezési folyamatában akkor garantáltan a saját jogi csapatán keresztül intézte a folyamatot, körbejárták hogy mi lehet az ő felelőségük és hogyan kezeljék azt, Raffaela nem csak egy műszaki backup volt hanem egyben jogilag felelős ember, csak ennek nem érezte át a súlyát,vagy csak a valóságshow ennél is fontosabb volt.


    "retkes, bagolyfasza"
    "kulturáltan kifejteni, mint én"
    Egy gondolaton belül. Úgy vélem más standard szerint mérjük a kultúrát. Nálad ez az alpári szójárás ezek alapján már része.
    Ha a magánvéleményedet nem tudod megvédeni a vita során akkor ez egy nem tartható magánvélemény. Az én véleményem egybecseng az ügyészég álláspontjával, és logikusan fel is soroltam hogy mi miatt. Ezeket végül vagy ignoráltad, vagy elterelődtél az adott kérdésről.

    "Blablablablablabla.."
    Kultúra vagy ovis vitakultúra? Nyilván az utóbbi. Szánalmasan primitív szinten vagy.

    "A céget a németek a fogyasztó megtévesztéséért perelték be és pont,"
    Tehát minden német fogyasztóvédelmi per megfelelő lenne? Alapszintű logikai képesség kell az ÉS operátor felismeréséhez, ennek is híján vagy, ezt már többször bizonyítottad. Mivel nem azért mert az mondta hogy önvezető, az eredeti állításnak pedig része volt ez is, és ilyet nem állított a Tesla (csak vélhetően kínai kereskedője). Az utóbbiról nem tudtam, ha a hozzászóló ezt is belértette(tágan véve beleérhető volt) akkor valóban erről nem tudtam, ebben tévedtem, de bocsánatkérés ilyenért nem jár, ha nagyon 'mimózalelkű' nálam akkor sem, ez az ő problémája. Egyébként rákerestem továbbra is használják az Autopilot elenvezést német odalon is. Nekem ez az egész inkább lobbi akciónak tűnik, mert fáj a Tesla németországi térnyerése. (az egyébként egy árulkodó jel hogy a saját témád helyett más hsz-én pörögsz, ami gyak. független az Uber felelőségétől, és végállapot közeli szinten van már régóta)

    "Ember, miről beszélsz, mi a kérdés, milyen törvénykönyvről, polgári-, büntető-, munkatörvénykönyve, milyen jogágról beszélsz!? Már megbocsáss de ez egy hablaty! Kérlek konkretizáld a kérdésedet és előtte kérlek tanulmányozd át a jog alapfogalmait rendszerét, a jogágakat stb. Köszönöm!"
    Nem mutattál rá konkrét pontra a válaszomban. Ez így csak a szokásos mellébeszélős maszatolásod. Ha nem érted a mondat egy részét akkor idézd be azt a részt, és tegyél fel egy rá irányuló kérdést. Egyébként csak egy helyben topognánk.

    "Nyilván kerülöd, hogy a SW, az önvezérlő autó működése itt most szóba kerüljön, mert ez az álláspontod. "
    Nem kerülöm, csak az nem releváns szempont hogy volt benne olyan hiba hogy nem ismert fel egy objektumot/nem megfelelően reagált rá. A tesztnek éppen ez volt a célja ahogy ezen pontokat megtalálják, erre kapták a liszenszt. Ilyen alapon nem perelhetsz, tőled pedig olyan szempontokat várnék ami egy per alpaja lehet. Eddig ilyet nem sikerült mutatnod, ezért próbálsz meg jobb híján a nem releváns szempontok felé tolódni.

    "aki ráadásul börtönviselt és gender kisebbségi volt. "
    Ez viszont egy releváns szempont lenne, ha meg tudnád mutatni hogy ezen paraméterek alpján a gyakorlat szerint valaki alkamtlan a forgalomban való részvételre mint autóvezető. Ha van ilyened, ne habozz mutasd be, ezt várom az eleje óta, de még mincsig csak ott tartasz hogy valami ködös utalásokat teszel, de a kifejtésre már azt mondod hogy erről nem vagy hajlandó beszélni. Lol. Ez aztán vitaklutúra a javából.

    "egy hatalmas morális katyvasz. "
    Továbbra sem lárom a morűlis dilemmát, hibáa szajkózod. Mi lenne itt a morális kérdés? Felelős-e valaki egy teszt szoftverben lévő hibáárt ha biztosította a backup megoldást? Nem gondolom. Az hogy börtönviselt vezethet-e autót ami veszélyes üzem formailag mint morális kérdés megáll, de erre már régóta van válaszunk, most csak ugyanazt adtuk meg amit errea kérdésre eddig is adtunk. Igen, kaphat jogosítvány, úgy véljük alkalmas arra amit a vezetési standardnak állítottunk be. Ahogy mondtam, Rafi esete alapvetően nem más mint a a többszázezer/milló figyelmetlenül balesetet okozó társa, pontosan ugyanúgy kellene megmagyarznia hogy miért a telefonját bámulta és nem az utat figyetel, addig meg elsalttyoggat a lábbilics követőjével.