• NEXUS6
    #75
    "Igen, ez a kérdésben irreleváns, és azt senki nem, vitatja, hogy a SW hibázott, azért küldték ki mert kíváncsiak voltak rá hogy milyen hibák vannak még benne."
    Nemmondod!
    Tehát elismered, hogy a balesethez vezető alapkonfliktus az volt, hogy a SW nem megfelelően reagálta le a konkrét helyzetet. Ennek ellenére további vizsgálatot nem tartasz szükségesnek azzal kapcsolatban, hogy a vezető mennyire volt felkészítve a SW várható működésével kapcsolatban?

    "Pontosan úgy működik minden mint amikor a pizzafutár balesetet okoz."
    Értem. Tehát ugyan úgy a pizzafutár cégek megkeresik a közúti baleset áldozatainak hozzátartozóit és akár peren kívül kártérítést fizetnek nekik?

    "Én azt mondom hogy a döntése innen nézve is helyes, én sem látok okot arra hogy vádat emeljen az Uber ellen, sem precedens sem jogszabályi alapon, azzal együtt hogy sokkal korlátosabb az az információ amit én ismerek."
    Továbbra sem állok kapcsolatban az ügyésszel, így csak a véleményemnek adok hangot, hogy szerintem a felelősség kérdése nem kerek. És továbbra is várom a per kezdetét, amikor is ezek a tényezők vélhetően tárgyalásra kerülnek, valamilyen formában. Addig meg jobbhiján veled tudok csak vitatkozni, azonban ez nem az a fórum, ahol végül is ebben a kérdésben a végső szót kimondják. Ésszerű indoklást, mondjuk szkértői véleményt, ehhez forrást pedig továbbra sem tudtál adni. Szóval nem látom indokoltnak, hogy a felelősséggel kapcsolatos álláspontomon, véleményemen változtassak.

    "Idézd be akkor kérlek hogy az önvezetés kapcsán mik a Magyarországi követelmények. Amik még mindig nem tudom miért is relevánsak egy amerikai jogvita kapcsán. Az állam által támaszott követelményeknek ott megfelelt az Uber és Raffaela is. Ismét sunyi módon irreleváns témákat dobálsz be csak hogy elkerüld azt hogy be kelljen ismerni a tévedésed."
    Mármegbocsáss, de te hoztad fel a pizzafutárokat, amivel én nem értettem egyet, mert hivatásos sofőr szint szerintem, ami itt megkövetelendő. Főleg magyarországi példának néztem utána, de megnéztem a többi amcsiban tesztelő cég követelményeit és ott is feltételként szabják. Nem beszélve szintén csak viszonyításként, hogy Mo. a pizzafutár munkakörök jórészénél is. Tekintve, hogy tudomásom szerint nincs olyan széleskörű tesztelés Magyarországon,mint Amcsiban ezért nem igazán tudok arról, hogy erre vezetőket kerestek volna, de majd megnézem.

    "Miért kellene bocsánatot kérnem? Tettem egy kijelentést hogy nem volt megtévesztés az önvezetés kapcsán. Valaki leírta hogy volt Kínában ilyen per amit bukott is a kereskedő..."
    Ja meg Németországban is volt ilyen per, de te erről sem tudtál, de szokásszerint a másikat már simán leoltottad, hogy hülye, meg csak kitalálta. #32

    "Jah, ha nem tudod akkor erre már lehetne is pert indítani? Akár lehetett ez is meg az is, nem tudhatjuk.=maszatolás. Tényeket kellene letenned az asztalra. Pl. olyat hogy az Uber félretájékoztatta Rafit és azt mondta neki hogy nem kell fékeznie mert azt az autó mindenképp megteszi helyette. Ha volt ilyen akkor Rafi ezt fel fogja hozni a saját védelme érdekében, de abban is biztos vagyok hogy az ügyészég már jópárszor meghallgatta az ügy során tanú és vádlott szerepkörben is, és ismeri a védekezését, ha dezinformálta volna az Uber akkor valszeg ők is perben állnának."
    Egyetértek. Pont ezt mondom én is. Ha igazak azok a hiányosságok, amit a szakértők, az NTSB az Ubernek felróttak, akkor pont Rafaella fogja ezt a védelmére felhozni. De megint jelezném, hogy a per itt még nem tart. Ne akarjunk az ítéletből idézni, amikor még a vádbeszéd sem hangzott el. Úgy tudom ez nem az a világ. ;)

    "Pontosabban olyan rövidlátó vagy hogy azt hiszed hogy a fejlesztés alatt álló önvezető SW hibája alapja egy vádemelésének. Az meg hogy még ezt sem ismerted fel, megint csak problematikus."
    Nem igazán, az a baleset alapoka, kiindulópontja. Azonban tekintve, hogy az önvezető autók tesztelésének jogi háttere, szabályozottsága, szabványai gyerekcipőben járnak az ügyész dönthetett így is úgy is. Valójában az hogy nem perli az Ubert az csak arra utal, hogy a kisebb ellenállás irányában ment, és nem azt, hogy alaposabb, tényfeltáró jellegű kutatással ne lehetett volna akár büntetőjogi felelősségre utaló körülményt az Ubernél találni. Ez a véleményem. Amire már megbocsáss, de kevésnek tartom azt a válaszodat, hogy az ügyész ezt, jogi pályafutásán szerzett tapasztalatánál fogva jobban tudja. Ez egyszerűen nem igaz, tekintve, hogy ez új terület. Kb. mintha talál egy klóngyereket valaki egy fészerben az hasonló lenne, tekintve, hogy a klónozás tilos az USA-ban. Mi lesz az ügyészség álláspontja akkor, elaltatják?