• molnibalage83
    #63
    Látom nehéz a felfogásod.

    100 LE-ől messze erőlködés nélkül elérhető a 130 km/h teljesítmény és gyorsítás is van bőven hozzá.

    Tessék számolj ezzel.
    Egy Opel Astra méretével és paramétereivel:
    Cw = 0,26
    A = 2,7*1,8 m

    Ebből számol együtthatót az alsó rész, amit felsőben használ.

    Ez 130 km/h-nál az 24 kW teljesítményt hoz ki.Ellenőrizzük le ez mit jelent.
    Ez azt jelenti, hogy akkor a km-enként fogyasztás 0,18 kWh/km Teljesen hihető. A kocsi nem egy drabális nagy szar valami és a kis felület átlagos Cw-vel is ezt hozza ki. Ez csak egyszerű ökölszámítás, de erre sem vagy képes.

    Na, akkor szerinted a 100 LE = 75 kW az elég egy kocsihoz? Még, ha tetőcsomagtartót is rácseszed, akkor sem lesz vészes a történet.

    Így amit mondtam, hogyha 2db 700le villyanymotor helyett 1db 400le motor gyorsit csak ott igen is van hatotav növekedés is.
    Nem. Az a baj, hogy nem érted a középiskolás fizikát sem.
    Nincs hatótáv növekedés érzékelhető.
    Ha te kb. 100 kW teljesítménnyel gyorsítasz és van 600 kW a kocsiban, attól semmivel sem nő a hatótáv, hogy kisebb a felesleg.
    A teljesítményigénye minden egyes gyorsítás és sebességnek adott. Az nem változik meg attól, hogy kisebb motorral csinálod. Az elektromotorok hatásfok eltérése ebben a tartományban vonalvastagságnyi már.

    Te nem hogy középiskolás szinten, de általános iskolás szinten sem vagy.