• M2 #56
    A 6 GWh pont kijön, ráadásul nem a napi csúcsig felfutva, hanem csak a 22-06 óra közti völgy kitöltésével. Ha a napi csúcsig is engedjük felfutni a terhelést (majdnem elsimítjuk a napi görbét a 20-08h sávban), akkor kétszer annyi autó is tölthető. Számold ki.

    Senki nem akar 400 ezer autót most azonnal rákötni a rendszerre, de tíz éves időtávlatban már reális lehet. A mindenkinek optimális megoldás a lassú és vezérelt töltés, ennek semmilyen technikai akadálya nincsen. Ha mobilról indítható a töltőhely, akkor egyénileg paraméterezhető is, hogy kinek mennyi rátöltés kell és mikorra legyen feltöltve az autó.
    Igen, ez még nincs kiépítve, mert még nem is lenne értelme.

    Gyorstöltés és annak kiépítése meg ott szükséges, ahol van rá igény: autópályák mentén és a városok nagy forgalmú csomópontjain. Teljesen független téma, mert idővel annyira drága lesz a használata, hogy ne tömegesen használják az emberek.

    Mindez csupán az éjszakai töltés, a napközbeni töltést nem is számoltam, pedig sokaknak akkor is áll az autója.
    Utoljára szerkesztette: M2, 2020.09.13. 18:59:08