• kvp
    #150
    "Mi az, hogy csak szabályoznak?"

    Amikor van folosleg akkot feltoltenek, amikor kell plusz akkor visszataplalnak. Ez egy energiatarolos eromu.

    Itthon az is megoldas lenne, hogy minden gyorstolto kapjon sajat tarolot (lasd Tesla power wall-al hajtott otthoni gyorstolto), igy amikor van olcso es folosleges kapacitas, akkor feltoltenek, amit utanna sokkal gyorsabban at tudnak tolteni az autokba. Ha elfogy az aznapra szant gyorstoltesi kapacitas, akkor onnantol sima lassu toltove valik.

    Persze kapacitasbovites amugy is kellene, ugyanis ha minden fosszilis energiaforrast, pl. a futesre forditottakat is ki akarjuk valtani arammal, akkor sokkal nagyobb halozat kell. Ezt a bovitest az orszagos villamositasi project kereteben egyszer mar megcsinaltuk, tehat a halozat fejlesztese megoldhato. Viszont a kozlekedest leszamitva legalabb minden mas aramra atallithato fogyaszto (pl. hutes, futes, melegviz) mar sokkal egyenletesebb terhelest jelent. A helyi tarolokat pedig a csucsidon kivul kell tolteni, majd amikor kell akkor helyi tarolos eromukent hasznalva ki tudjak egyenliteni a csucsidei igenyeket, csucsidei eromuvek es nagyobb tavolsagi halozat nelkul.

    A fenti power wall-os peldaval elve ha valakinek van egy 240V 16A-es toltoje otthon vagy a ceges parkoloban, akkor arrol lassan barmikor tudja tolteni a kocsijat. (a 16A a mai atlagos kismegszakito). Ha lassan akar csak tolteni mert van ra 8 oraja, akkor radugja erre es tolti. Ha gyorstolteni akar, akkor vagy kiepiti a haromfazisu ipari aramot a garazsig/ceges parkoloig (bonyolult es draga) vagy beszerel egy aksis tarolot (power wall-t), amire ra tudja dugni a nagyfeszes, nagyaramu gyorstoltot. Raadasul ha nagyfeszes aksicsomaggal tolt nagyfeszes aksicsomagot, mindezt vegig egyenearammal, akkor a konverzios vesztesegek is minimalisak. A Telsa rendszere jelenleg is kepes erre.