• repvez
    #131
    tudod mi a szokásos, az , hogy megint felhozol egy olyan dolgot amiről elötte szó szem volt,
    Azt kérdezted, hogy hogyan lesz sok töltöpont a kocsikhoz, erre betettem neked az adatokat összehasonlitva a benzinkutakat és a töltöhelyek számát, erre mivel jössz, hogy A kiszolgálása hogyan lesz megoldva?

    A benzin-dízel kiszolgáláshoz kb. egy szivattyú és egy tartály kell. Nem kell sok sok kW áram
    DE ez a megállapitásod, meg ugy hulyeség ahogy van mintha azt mondanád, hogy a nem kell sok sok benzin.
    Mert a kw ot töltod a kocsiba ugyebár.

    DE csak hogy rávilágitsak, hogy mennyire egyoldalu az ahogy gondolkodsz ,csak hogy találj bármilyen kis szalmaszálat amit az elektromos rendszerek ellen hozzhass.

    Szóval azt mondod, hogy a benzinhez elég egy szivattyu+ a tartály a kiszolgálásához.
    Akkor számoljunk, a tartály legyen 100000L-s egy kocsiba átlag 50 liter benya kell.
    vagyis 2000 autót tud tölteni mielött kiürül, ez alsó hangon számolva napi 100 autó per kut, ami 20 naponta ujra kell tölteni a teljes kutat.
    Egy nagy tartálykocsi 30000L-t tud szállitani közúton, vagyis 3x kell megfordulnia egy kuton ,hogy tele legyen .
    A fimoonitóbol oda-vissza evi 3x 12 =36/kut.Vagyis az alábbi táblázatbol ha összeadjuk a nem teljes csak alegnagyobb benzinkutakat, akkor kijön hogy 54000kut 36x ujratankolva évente ami 1944000 forduló, a finomitóba hajón vagy vonaton viszik a nyers olajat. ami megint gázolajat vagy benzint használ.
    A benzinkuton legalább 2 fő dolgozik, a tartálykocsin +egy, minden egyes tartályt be kell vizsgálni, ahhoz megint labor és személlyzet kell.És ezt éveken át fenntartani.

    DE ugy látszik ezen ugy valahogy elsiklasz és csak egy tartály meg egy szivattyú kell ugye.

    ÉS mi kell a ekocsi töltéséhez?
    kiépiteni a hálózatot letenni a töltöfejet EGYSZER. ÉS a többit azt a kocsi tulajdonosa végzi önkiszolgálva még a fizetést is.
    Egy kozponti állomás kell ami felugyeli a rendszert és a karbantartásokat végzi
    ÉS az áram nem fogy ki belöle nem kell utántölteni .
    És ahogy a táblázatot látod, már több töltö van igy is mint benzinkut, de az nem a hálózat hibálya, hogy az emberek még mindig benzines fejjel gondolkodnak, és ugy is töltik a ekocsit, meg hiába van 2km-el arrébb egy ures töltö ha mindenki egy helyen akar , erre lenne való az app, hogy meg tudja tervezni, hogy hol van üres kapacitás, mert van böven.
    Csak ugye mindenki ott akar tölteni ahol van bevásárló központ vagy étterem, pedig a közelbe is tudna találni, csak lusta.

    Na akkkor ennek fügvényében melyik az olcsobb és fenntarthatóbb?