• kvp
    #22
    "Generátor, csapágyazott szélkerekekt és minden szutyok TENGEREN, sós környezetben és nem kell karbantartás hónapokig?"

    Igen, egy allandomagneses forgoreszu, sealed bearing-es rendszert akar a tengervizbe is aztathat az ember es megse lesz semmi baja. Ugyanez a motoroknal, csak a thrust bearing-ek kophatnak, de azok a mai hajokon sem javithatoak csak szarazdokkban. Az elektronika mindket esetben az alloreszben van, vizzaro burkolat mogott. A viznek/levegonek kitett mozgo reszek pedig nem tartalmaznak semmit ami arammal megy.

    A vitorlak skalazhatosaga kerdeses, de ha nem vaszon vitorlat, hanem fembol keszult, repulogepszarny profilu, allitott vitorlakat hasznalnak, akkor azok mar tetszoleges mertekben felskalazhatoak, tehat a 16 csomo siman elerheto. Szelenergiaval tobb nem igazan lesz, ezert mondtam, hogy csak raeros szallitmanyokhoz jo. A szel rendelkezik eleg energiaval, tehat ha egy szelfarmot meg tud hajtani, akkor egy hajot is. A skalazhatosag pedig meret kerdese, a meret pedig technologia, a szarnyprofilu fem vitorlak ezert is jok, mert mai technologiaval is tudunk eleg nagyokat kesziteni. Csak a forgatasukat kell megoldani, amire ott van a direct drive-os (axle hub) bldc motor, ami ugyancsak nagyon jol szigetelheto es mechanikailag egyszeru.