• kvp
    #18
    "Nem igazán vágom, hogy mire a jó a szélturbina + elektromossággá alakítás + elektromotornak a kikötői manőverezést leszámítva a vitorlával szemben."

    Uzembiztosabb. Egy savonius turbina nem igazan tud tonkremenni, de joparat fel lehet rakni belole egy hajora es a legkisebb szelben (ami az aramvonalas hajot meg nem igazan mozditja meg) is tud mar aramot termelni. A keletkezo aramot pedig meghajtasra lehet hasznalni. A trukk az, hogy szelturbinakkal nem szellel szemben kell haladni (nem fog menn), hanem cikk-cakkban, mint egy vitorlassal. Egyszeruen jobban iranyithato es kevesebb erzekeny alkatreszt tartalmazo rendszert kapunk egy szelturbina-elektromos meghajtassal, mintha vitorlazni probalnank. Talan meg a repuloszarny formaju fuggoleges acel vitorlak lehetnek jok meg mint alternativa.

    "És viharos időben mit csinál egy ilyen szutyok hajó?"

    Na nem sut a nap, akkor fuj a szel. Cikk-cakkozik mint egy vitorlas, ez teljesen automatizalhato. Borus, teljesen szelcsendes idoben allna csak meg.