Microsoft Flight Simulator 2020
  • repvez
    #1629
    Egy OFF kérdésem lenne,Lehet vannak olyanok akik ezt föleg nagygépes vonalon jobban jártasak.
    A napokban láttam ilyen utasszállito balesetes filmet és ott az volt a probléma, hogy a két gép azonos magasságon repült és összeutköztek.
    Az ATC a radaron látja a magasság és sebességet meg az irányt minden gépnek, a gépeken van TCAS, de mégis megtörtént a dolog .
    Az egyik esetben az történt, hogy a fedélzeti mérnök nem jol értette a magasági adatot a toronytol a másiknál meg a két azonos magasságon repülö gép hivonevét összekombinálta a tornyos igy egyik sem reagálta le a parancsot.

    A kérdésem az lenne, ha a gépek mindenféle adatot tudnak küldözgetni a toronynak és a torony is tud más akár SMS-t is küldeni a gépre nyomtathatoan.
    Akkor miért nincs egy olyan rendszer ami akár automata modon akár a torony által számszerő adattal elküldi a kért utvonal modositásokat a fedélzetre ?Mert a szóbeli rádiozás sokkal lassabb és a nem nativ nyelvu piloták vagy akár valamilyen zavar végett félreérthetik vagy időbe telik mire reagálnak rá.
    De egy olyan rendszer ami a kért modositást számszerüen küldé a fedélzetre és a pilota felé jelezne a modositásrol , hogy okézza le és az alapján vagy a robot vagy a pilota azonnal reagálna félreértések és rövödebb idő alatt.
    Miért hagyják meg zt a sok rádiozást a toronnyal , szinte a repülés ma már csak annyibol áll, hogy felszállás után beállitja a robotot aztán márcsak rádiozás megy a különbözö adokkal és csatornaváltásokkal.