• defiant9
    #423
    Valóban, minél jobb az oktatás annál értelmesebb polgárokat termel a rendszer. Fontos a fizikaóra is, de maguk a kísérletek kevés teret engednek az egyéni vélemények kialakítására, komolyabb vitákra, mivel van egy ésszerű magyarázat ami mellett nem nagyon van alternatíva, aki mégis ilyet állít fel az a végén borítékolhatóan felsül, ami nem túl népszerű szerep. Úgy gondolom hogy az a folyamat amikor valaki logikus érvelést kell hogy alkalmazzon egy helyzetben az esszenciális struktúrális változásokat indukál az agyában, ellenben azzal amikor valaki úgy fogad el egy mesét hogy azt nem is próbálja(nem is szabad) megkérdőjelezni, ez utóbbi butító hatású. A szülők hatása elvitatatlan, azonban a tinik esetén már erősebbek a közösség felől érkező visszajelzések, sokkal fontosabb a kortársaknak való megfelelés mint a szülőknek(ami gyakran egy lázadó korszakban csúcsosodik ki), tehát közel sem lehetetlen akár egy bigott vallásos család ideológiai kényszere alól kilépni a szabad gondolkodás irányába. Az iskolai intézményesített hittanban am még rossz hogy egyben legitimizáló hatású is, ugyanolyan igazsággá teszi a hittan órai mesét mint a következő fizikai kísérletet, vagy történelmi tényeket.