• defiant9
    #27
    Én azt látom hogy Elon a saját pénzéből kockéztatott 100 millió $-t az indulásnál. (a nagyságrend kedvéért a Falcon 1 projekt teljes költségvetése 90 millió $) Az ügynökség persze végig ott volt mint ügyfél, ettől ez még magáncég, és nem beszélhetünk kockázatmentes modellről. Az hogy a védelmi minisztérum/USAF futtat DARPA-t, vagy van Xprize azok jó motivácós eszközök hogy beindítsák az arra fogékonyak fantáziáját. Később pedig még több magántőke áramlott a cégbe amik egy eseteges csőd esetén ugyanúgy nullázódnának. A lényegi kérdés egyébként az hogy miért is nem az EU-n belüli történetről beszélünk, és erre nekem az a válaszom hogy ez az amerikai piacgazdaság kölönbözőségére vezethető vissza. Más magyarázatot meg nem nagyon láttam a nemzeti büszekséget leszámítva. Az egész EU leszakad a technológiai versenyben, a csús/űrtechnológia esetén ez fokozottan jelentkezik, én látom az etalon német modell elvérzését is a digitális évezredben.

    SPOILER! Kattints ide a szöveg elolvasásához!
    SpaceX was founded by Musk, a South African-born businessman and entrepreneur. At age 30, Musk made his initial fortune by selling his two successful companies: Zip2, which he sold for $307 million in 1999, and PayPal, which eBay purchased for $1.5 billion in 2002, The New York Times reported. He decided his next major venture would be a privately funded space company.

    Initially, Musk had the idea of sending a greenhouse, dubbed the Mars Oasis, to the Red Planet. His goal was to drum up public interest in exploration while also providing a science base on Mars. But the cost ended up being too high, and instead, Musk started a spaceflight company called Space Exploration Technologies Corp., or SpaceX, now based in the Los Angeles suburb of Hawthorne, California.

    He spent a third of his reported fortune, $100 million, to get SpaceX going. There was skepticism that he would be successful, which persisted into SpaceX's first years.