• asgh
    #22
    A SpaceX is állami pénzből lett az, ami. A NASA 1.6 milliárd dollárt adott nekik, amikor már csak 2 napra voltak a csődtől. Persze ehhez kellett egy sikeres prototípus, amihez magánpénzből jutottak el, de jól látszik, hogy állami szubvenció, vagy extrém mennyiségű kezdőtőke (Amazon) nélkül nem tudnak az USA-ban sem a semmiből kinőni az űrvállalkozások.

    @Caro:

    Még az USA sem csak a SpaceX-től veszi a rakétáit, hanem nagyságrendileg több pénzt tolnak az SLS-be, ami így drágább és gyengébb is lesz pl. a SpaceX Starship-nél.
    Miért? Mert az áron kívül vannak egyéb szempontok is, pl. technológiai függetlenség.
    Hogy a NASA ne függjön se a piaci erőviszonyoktól, se a különböző politikai széljárásoktól elfogadtattak egy törvényt a kongersszussal, hogy szavatolják az SLS programot választási ciklusoktól függetlenül, cserébe több államra kiterjedő beszállítói hálózattal dolgoznak, azaz pénzt öntenek a helyi gazdaságokba, ezáltal stabilizálják a kongresszusi támogatást.

    Ezt az EU is meg tudná tenni és meg is kell tennie, ha nem akar durván lemaradni a mezőnytől.

    @VolJin

    A SpaceX Starship-nél egy fellövés tervezett költsége 2 millió dollár lesz, gyakorlatilag a kötelező átvizsgálás és az üzemanyag költsége. A cél, hogy a leszállást követően 24-48 órán belül újra tudjon repülni.
    Ezért terveznek már Föld-Föld utakkal is, mert ezen az áron már lenne piac egy olyan utazási formára, amivel 40 perc alatt bárhová el lehetne jutni a Földön.
    Utoljára szerkesztette: asgh, 2020.07.12. 10:49:56