• llax
    #8
    Nem fékező, csak mentő. A fékezést itt is, mint az eddigi 1gen. teher változatnál a "sima" Draco hajtóművek végzik.
    A mentőrendszer alapesetben nincs nyomás alatt, a sok üzemanyag csak az űrhajó jelentősebb sérülése esetén jelent extra veszélyt. A SuperDraco üzemanyagrendszere sokkal nagyobb nyomás alatt üzemel (de csak mentés igénye esetén), mint a fékező/RCS Draco rendszere. A nyomás alá helyezés is sokkal gyorsabban történik - (közvetve) ebből volt tavaly probléma (más problémából indult, de a robbanáshoz kellett a "robbanásszerű" nyomás alá helyezés is).

    Mentőrendszerben a Boeing Starliner-e is új utakat jár, annyi eltéréssel, hogy annak üzemanyagát a pályára állás során hasznosítják. (a Dragon esetén totálisan leszállás/mentés esetére lett kihegyezve a rendszer - a leszállás kiesett, mentésre ne legyen szükség...)

    Sok (főleg kését okozó) probléma eredt eddig abból, hogy a NASA nagyon szabad kezet adott a tervezéshez, majd menet közben is módosította az elvárásait.
    Másképp alakulnak a dolgok, ha előre tudja mindenki, hogy hallani sem akarnak hajtóműves leszállásról, csak xy cég ejtőernyőit fogadják le, nem módosítják az üléspozícióra vonatkozó előírást stb... Ugyanígy a mentőrendszerre (annak működésmódjára) is lehetett volna konkrét elvárásuk.
    (a Dragon esetén nem okozna problémát a mentőrakéta, a Starliner alá viszont új hordozórakéta kellene)