Death Stranding (Kojima/Action Game)
  • dantor7
    #186
    Adtam a játéknak 20+ órát, hogy eldönthessem, mi a jó Isten ez.
    Namost, beszippantott mint az állat. Ennyire komoly valamit, ami a játékost (!!!) is a lehető legnagyobb tisztelettel kezeli, még nem láttam!

    Aki csak a "gémpléjre" koncentrál, meg belemélyed kis hülyeségekbe, az lépjen hátra párat és kezdje nézni a nagyobb képet.
    Ugyanis számomra maga ez a világ, amibe belecsöppenünk mint egy tök tudatlan valaki, aki valamiért különleges, de ő sem tudja miért, a világot mi is ugyanúgy fedezgetjük fel, mint a TÖBBI NPC (és játékos a neten), senki nem tud semmit, és.. igen, mi "csak" azt a hálózatot (!!!!!!) építjük fel, amivel megmenthejtük az emberiséget.
    És hogy innentől mi-hogy-merre, ki-mit-miért, azt gyönyörűen adagolja a játék.

    Ha úgy "játszod", mint egy élet-szimulátort, teljesen más az élmény. A menürendszere is ezt támasztja alá, kicsit körülményes, kicsit jobban játszhatna a kezed alá, de.. minek? Értelmes ember vagy, oldd meg! Vagy ne, és akkor a többiek is szar pontokat adnak neked. Pont mint az életben.

    Érdemes olvasgatni a leveleket, interjúkat amiket kapunk, pont mint otthon hazamész meló után és elolvasod a "haverjaid"-tól az üzeneteket. Kapod a lájkokat, kisül a dopamin az agyadban, a különbség annyi, hogy egy videójáték főszereplőjeként egy egész világ múlik rajtad, úgy nagyjából.

    Az meg, ahogy fejlődik napról napra a táj, ahol egyik nap még vért szoptam most simán átsuhanok a sztrádán, a fegyverek, a körítés... meg, ha belegondolsz, hogy egy jónak mondott RPG-ben is mi az amit szeretünk? A KASZABOLÁS meg varázslás? Vajon miért szeretjük ezeket, csak nem azért, mert erre voltunk kondícionálva a népmesék és egyebek által?
    Erre a postáskodásra is ugyanúgy fel lehet húzni egy játékot, mint a kardozásra. IRL mindkettő ROHADTUL fárasztó és egyáltalán nem kielégítő amikor levágod egy embertársad kezét.

    Szóval eddig csodálkozom, hogy mennyi minden van benne, és baromi nagyokat kacagok a járműveken :D inkább javaslom mindenkinek az exoskeletonokat és köteleket, meg a kis hordárt, időben ugyanott van, csak tervezhető és nem kell szétverni a kontrollert cserébe.
    Hja, chapter 5-nél járok a 22 órámmal (20 chapterről tudok). Olvastam azt is, hogy maga a finálé cutscene-cunami közel 2 óra!

    Ez nem egy "játék", ez egy különálló művészeti darab amire pont a játék-köntöst adták.
    Kikúrt jó.