• mrzed001
    #5
    Egy apróságot elfelejtesz te is, meg az író is .... Ez pedig a reggel 8 óra.
    Mindenkinek reggel 7-9 között kell eljutni iskola és munkahelyre (legtöbb 8), ergo ekkor Bp-en közel 1 millió ember utazik.
    Azaz 100.000 robotaxi nem váltana ki csak max 200.000 autót. Mert a reggeli csúcsban max 2x tudna fordulni (sőt tömegközlekedés helyett használva, hogy a gyerekek 2 megálló villamos helyett menjenek vele ... ez már fejben szimulálhatatlan helyzetet okozna és gigadugót).
    Igen, a parkolóhelyekből felszabadulna a városban ... na nem 100.000, mert azért ezeknek a robotaxiknak is le kell tudni állni valahol, ráadásul előre kiépített, öntöltő árammal ellátott állomásokon.
    Az hogy ahogy végzett meg menjen ki a városból (felesleges út) pedig további dugókat generálna és növelne.

    Szóval a "és ne autók köré szervezzenek minden szart." ... hát ez nem az.
    Ilyen téren semmiféle változást nem hozna.

    Persze ilyenkor rögtön jönnek is az ötletek, mint a rideshare. Azaz egy irányba tartó utasokat egy taxival vinni el.
    Ahol rögtön fel is merülnek olyan aggályok, mint az iskolába tartó kislányt összezárni egy robotaxiba egy idegennel. Vagy mint a BKV-n, kifogsz egy b.dös d.sznót.
    Arról meg nem is beszélve, hogy 4 ember célállomása 4 külön hely, ergo több út, feleslegesen és tovább utaztatott 3 ember.


    Összefoglalva: vannak irányok, jó irányok, jó ötletek ... de az igazi mindenre kiterjedő megoldás valahogy még ötlet szinten sem született meg.
    Egy dolog viszont biztos, hogy az egyidejű utazások számát MAGÁT kellene csökkenteni. Pl otthoni munka, munka/iskolakezdés időpontjának eltolása.
    Esetleg gyűjtőpontos rendszer (mint a metró), azaz nagy távokat tömegközlekedés (ráhordva utasokat robotaxival), és cél megállótól kis távokat ugyancsak robotaxi. (és máris kitaláltam valami újat és jobbat :D)
    Akkor már csak azt kell megoldani, hogy a tömegközlekedés csillagpontos legyen, azaz bármely megállóból bármelybe átszállás nélkül.