#33
"Miért? Mert minden reteknek saját kocsi kell, még azoknak is akik pár saroknyira járnak dolgozni és bringával is simán bírható az út télen. Az egész városon át lehet jutni 15 perc alatt táblától tábláig bringával..."
Ideje lenne belátni, hogy a kerékpár egy SPORTESZKÖZ, és NEM jármű.
Nem használható télen, a hóban, a szakadó esőben, erős szélben, tikkasztó melegben ... Jó ha 90-100 nap lehet használni egy évben erősen LIMITÁLT hatótávval.
És nem használhatja 14 alatti, sérült, idős, mozgáskorlátozott, egyéb korlátozott (látás, hallás) ...
Erre építeni a "tömeg"közlekedést ... nemmondoksemmit.
@NEXUS6
"A többiek, meg a jövőben is egyre drágább egyre jobban felszerelt és ezeket az exrákat egyre kevésbé kihasználtan fognak saját kocsit fenntartani. Kb ez a realitás, ebből kell kiindulni."
Sőt, abból, hogy messzebbről jár be. De ez nem gond, ha a város határában van hol letennie a kocsiját, egy P+R (minden irányban).
Ha nincs, akkor ugye 100% hogy nem teszi le, megy be vele.
A realitás az, hogy a jelenlegi pár pici P+R is folyamatos 100%-on van (sőt "okosba" megoldják az embere HÉV/Metró megálló közelében ugyanígy), mert az emberek szívesen teszik le autóikat ha a belvárosba mennek.
Hagyni kellene nekik, támogatni kellene őket benne tömeges P+R építéssel.
@molnibalage83:
"Beleférne, hogy legyen autóm, csak akkor havi megtakarítás -50k úgy, hogy évi 350 napban állna a kocsi. Nem kell. "
Ha 2x 2,5 óra lenne naponta BKV-val, amit kocsival 2x 30 perc alatt megteszel, akkor DE, lenne kocsid (mert ennyire senki sem mazochista).
A többi rizsa ...
"A vellanyrollert annyian használják Bp-n, hogy az iszonyat. 1 éve sehol nem láttam őket. Most bringával kerülhethetem a bringa úton és mellette otthagyott ilyeneket, mert sokan IQ-ban ennyit értnek.
A bibi az, hogy a többség láthatólag soha nem bringázott és önveszélyes módon teszik."
A bibi az, hogy az átkosban még volt KÖTELEZŐ elméleti és gyakorlati KRESZ oktatás az általánosban, és már nincs.
A bibi az, hogy kerékpáron is olyanok közlekednek, akik azt se tudják hol mehetnek, vagy hogy mennyivel (osztrákba van kerékpáros jogsi).
A bibi az, hogy a sok KRESZ-t nem ismerő kerékpáros (azt se tudja mi a jobbkéz-szabály !!) LÉTEZÉSE a közutakon is a bizalmi elv véresen komoly megsértése.
A bibi az, hogy a kerékpáros nem beazonosítható. Azaz miután balesetet okozott egyszerűen elteker, és soha senki nem fogja tudni számon kérni.
A bibi az, hogy a kerékpárok felszereltségét, műszaki állapotát senki sem ellenőrzi. Nem megfelelő (vagy nem létező) lámpa, fék, kézifék mindennapos. Közlekedésre alkalmatlan versenykerékpár (vízszintes ráfekvő testtel, lefele néző fejjel) is mindennapos.
@M2:
"A lakótelepen 40 évvel ezelőtt a parkolók helyén fociztunk, ha tele voltak a rácsos pályák.
Mára elbontották a focipályákat és parkolókat építettek a helyükre."
A gáz az, hogy az átkosban még KÖTELEZŐ volt parkolót építeni. Meg volt szabva, hogy hány lakásos társasházhoz mennyi parkolót köteles létesíteni. Ezt már rég törölték.
Ezért van az, hogy egyáltalán VANNAK parkolók a lakótelepeken. Megnyugtatlak, az újonnan felhúzott társasházaknál, na ott nincs.
Majd megoldja az önkori meg a lakók ahogy akarják maguknak.
Ez az az egyetlen probléma, amin a robotaxi VALÓBAN tudna segíteni.