llax#16
A történéseket alapvetően nem szoftverhiba indította el, hanem hardverhiba, csak ezt nem észlelte a szoftver (és a pilóták sem időben). A MCAS rendszer kikapcsolásával megszűnt volna a probléma, de ekkor a pilóták egy "másik" repülőgépet vezetnek, olyat, amire nincs képesítésük, ha lenne, akkor meg nem kellene a MCAS...
Sokkal inkább rendszerről van szó, aminek csak egy eleme a szoftver. Lehet rajta még sokat reszelni, de a biztonságot nem ez növelné jelentősen, hanem:
- Ha hibásan működik, arról hamar értesüljenek a pilóták. (Nem így volt. Itt van lehetőség a szoftver javítására.)
- Legyen könnyen kikapcsolható. (Nem volt az.)
- A típust vezető pilóták legyenek felkészítve a gép irányítására ezen rendszer segítsége nélkül. Itt kezdődnek a valódi bajok, a légitársaságok az átképzéseket akarták elkerülni (mert az költséges), ezt az igényt a Boeing a MCAS rendszer használatával próbálta kielégíteni.