• Caro
    #23
    Melyik kisgép nem szűk szegmens? Business jet-ből mekkora darabszámokat adnak el?

    Meg lesz ennek is a piaca, annyira egyáltalán nem rossz.
    Az akksit meg önmagában nem kell az üzemanyaghoz hasonlítani, mert a motor viszont könnyebb, akár lényegesen is.
    Amikkel versenyez, azok meg nem kerozinnal mennek, hanem (repülőgép)benzinnel, és az egyáltalán nem olcsó. Repülőgépeknél a karbantartás is nagy költség, az egyszerűbb hajtáslánc miatt ezen is lehet spórolni.

    Ha csak a paramétereket nézem:
    2x akkora sebesség mint egy Cessna 172-es, 2x annyi utas, cserébe minimálisan kisebb hatótáv és minimálisan kisebb utazómagasság. Ez utóbbi amúgy fura nekem, mert az elektromos repcsiknek ez pont nem szokott gondot jelenteni, max. a többlet energia miatt. Szerintem ezek már bőven elegek arra, hogy valaki elgondolkozzon rajt.

    Senki nem állítja, hogy holnaptól ez fogja megváltani a légiközlekedést, de egy kis lépés egy jó irányba, a tisztább repülés felé.

    Nekem amúgy személyesen semmi bajom a hangos gépekkel sem, csak ne a fejem felett engedjék ki a kerozint :) Itt viszont ilyen veszély nem is áll fenn.