• kvp
    #18
    "Az USA-ban regionális távolság 1000 km felett van, ott ez nem játszik."

    Ez nem regional hanem commuter kategorias. Tehat napi munkaba jaros gepnek szanjak, amikor csak a kinti lakoparki lakas es a belvaros szeli kisrepter kozott jarnak vele. Nyugat Kanadaban pl. eleg sokan hasznalnak ilyen gepeket, de ott a Cessnak helyett inkabb a Beaverek es az Otterek, meg hasonlo kategorias kisgepek a jellemzoek. De pl. a Vancouver - Victora intercity uton (93 km) mar egy 5 fos geppel (azaz 4 utassal) is gazdasagos, mivel az auto a komput miatt lassu es nem olcsobb. De San Francisco kornyeken is eleg kiterjedt commuter halozat van, ott jellemzoen 2+9 fos gepekkel repulnek a 70-es evek ota es ahogy nezem jelenleg a legtavolabbi repter is 100 merfoldre (160 km-re) van. Mindenkeppen gyorsabb repulni, mint korbeautozni es a ket hid valamelyiken bejutni a varosba, de jelenleg meg delrol, a szilicium volgy deli vege felol is versenykepesebb mint a vonat. (ott az uj elovarosi Stadler KISS szerelvenyek es az atepitett palya ezen szerintem valtoztatni fog)