• defiant9
    #16
    1. Azt írtam hogy az üzemeltetés+üzemanyag olcsóbb, a relatíve egyszerű elektormos motor üzemeltetése sokkal-sokkal olcsóbb
    2. Nézzük a matekot: Tehát 900 kWh,
    Transportation sector USA átagár April 2019 9.58 cents/kWh = 95$ (10% töltési veszteséggel)
    Elektromotor hatásfoka 90% + akku kisütési veszteség 5%
    900kWh*0,85=2754MJ elektromos oldalon.

    belső égésű motor hatásfoka 50% = 5500 MJ
    avgas energiasűrűsége 44MJ/kg = 125kg
    Avgas ára (100LL) 5.3$/gallon. 1 gallon= 3,78liter = 2.73kg
    125/2.73*5.3=243$

    Az azért látszik hogy bár a nagyobb gyártók is fejlesztenek, közel sem akkora a tolongás mint az elektromos autóknál, inkább csak startup jellegű. Ez arra utal hogy az üzleti tervek nem túl acélosak, ha az államok nem deklarálnak előre valami piaci előnyt akkor ez ilyen alacsony intenzitáson fejlesztgetett 'játékszer' marad.