• szivar
    #92
    "Ez a világszínvonalú magyar ipart piacszerzésért vették meg, akkora fos duma!"
    Nem értelek. Például Magyarország annak idején teljesen önellátó volt cukorból - még tovariséknek is jutott belőle bőven. Most mi van helyettük? Az, hogy a bennfentesek az EU csatlakozás után megvették a cukorrépa termesztésére szolgáló földeket, felvették a megszüntetésükért járó támogatást, a cukorgyárakat bezárták, a gépeket meg elvitték a méhtelepre és jó napot. Pedig ha az akkori elit nem fogadja el a kvótát, akkor most nettóban exportőrök lehetnénk, ennek ellenére importra szorulunk. De lehetne még említeni az érdekes mezőgazdasági kvótákat is, melyekben olyan növényeket támogatnak, amik itt nálunk nagyon nem érzik magukat jól...

    Itt voltak konzervgyárak, amik konkrétan már az átkos idejében is teljesítették a HACCP kitűzéseit. Most mi van? Mert akkor még az űrhajósok számára is készítettek konzerveket - s elég jó ízzel rendelkeztek. Most meg van egy nagy rakás tartósítószerrel és ízfokozóval telenyomott ehetetlen valami - legalábbis ezeket lehet kapni mindenhol.

    Vagy említhetném a gépgyártást (pl. FÉG) is. Most mi van helyette? Mert azokat az eladhatatlan szarokat még a mai napig lehet használni, amit ott készítettek. S még mindig funkcionálisabbak és gyorsabbak, mint a nyugati társai. Hacsak le nem adták az ócskavas telepre az egészet.

    "A piacon életképtelenek voltak, nem volt szükség a piacszerzésért megvenni őket."
    Magyarországon ők látták el a piacot, mert addig nem volt más alternatíva.

    "Totál agykárosult az a szar duma, hogy piacszerzésért lettek megvásárolva..."
    Tényleg? Mennyivel egyszerűbb már megvenni egy nyugaton is keresett márkanevet, pl. Győri édes, Debreceni Kolbász, Pilóta keksz, stb és kiszervezni olcsóbb helyre (beleértve a munkaerőt és a gépeket is - így olcsóbb) a gyártását és bezárni az itthoni gyárakat... Egyszerűbb és olcsóbb kifizetni egy cégért a pénzt, amivel együtt járnak a reczipék, szabadalmak, meg minden, s utána eladni a telket, a gépeket, meg úgy mindent. A márkanév megmarad.

    Ha a magyar cégtulajdonosok időben kapcsolnak és beruháznak, akkor nem megy tönkre a tejipar sem. De nem így történt, ők is a rövid távú haszonra koncentráltak. Ezért is tartunk ott, ahol most tartunk.