• mrzed001
    #91
    Csendbe jegyezném meg, hogy (kapaszkodj meg) 1997-óta van forgalomban a hibrid Toyota Prius (előtte 2 évig csak Japánban lehetett kapni, ez volt a teszt), és utána indult a nemzetközi forgalmazás.

    Namármost, már ez a verzió is full elektromos szervo rendszerrel jött ki (fék, kormány) ... lévén a hibridbe nem megy folyamatosan a motor, tehát nem is lenne folyamatos szervófék, kormányszervó (ami azért elég gáz lenne)

    Szóval a 2012-ben kijött Tesla Model S közel sem olyan forradalmi (elektromos szervók terén), mert akkorra az már közel 15 éves technológia volt :)

    Ami a váltóáramú motort illeti, na az sem újdonság. Már a Priusban is az van.
    Sőt, az első (2005-ben kijött) hibrid SUV-ban, a Lexus RX400h-ban is:
    "Az inverter/konverter egység része egy áramkör, amely felerősíti a HV akkumulátor 288 V-os feszültségét 650 V-os egyenáramra.
    Az inverter 3-fázisú váltóáramot hoz létre a motorok hajtásához. Egy 3 tápkábelből álló köteg halad az invertertől az egyes nagyfeszültségű motorokig (elektromotor, generátor, A/C kompresszor és opcionális 4WD hátsó motor)."

    Szóval valljuk be nyugodtan, hogy a Tesla nem kellett hogy olyan óriási újdonságokat találjon ki. Minden ott volt már előkészítve, 7-15 éve kipróbáltan, üzembiztosan. Japó technológia.
    Viszont, ők voltak a full elektromos elsők (ok második, mert volt 1999-ben GM elektromos autója, amit utána visszahívatott és bezúzatott ... olajlobbi ugyebár)

    És ez az igazi mérföldkő.
    Ezt követően kezdtek el szállingózni minden márkából a hibrid és full elektromos autók.
    Annyira, hogy Toyota is csak ugyanekkor 2012-ben indította el első plugin Prius hibridjét. 10-15 évig csak ült piacvezetőként a babérjain.