• Nagydög
    #69
    Erdekes Ah-t irsz, de aztan mintha a faraday hatásfokot magyaraznad. Btw.: ez utobbi a Li-ion eseteben 99% koruli.
    Ellenben igy mar ertem, mi az abra. Idevago tanulmany.
    Nem szamolunk Ah ki/Ah be ertekeket, mert nem nagyon erdekel senkit a felhasznalok kozul. Kb mint az elelmiszerek energiatartalma jouleban. Fe van tuntetve, de mindenkit csak a (k)cal erdekel.
    Empirikus(bar nyilvan nem teljesen tudomanyos) adatok a Tesla forumbol

    Az elveszo energia ketsegtelenul hove valik toltes es visszanyeres eseteben is, de ez alapvetoen ezek sebessegetol fugg. Ezert uvolt a Tesla hutese, mikor beall vele a figura a superchargerhez 120 kW-val tolteni. Es ezert nem lett semmi a tervezett Tesla kupabol Model S-ekkel, mert a verseny tempo merites/visszataplalas utemet nem birta a hutes.
    Ugyanakkor a kornyezeti homerseklet nem befolyasolja erdemben az akku hatasfokat, ellenben a kapacitasaval. Erdekesseg, de a li-ion akkuk kapacitasa emelkedik magas homersekleten. Csak ugyanez a magas homerseklet karositja a szerkezetuket es igy nagyon rontja az elettartamukat.