Dízelnél 117 g/km CO2-vel számol ... na ugye tudjuk mennyire megbízhatóak az EU mérési adatok, meg 4,5 fogyi helyett 7 meg minden.
Szóval 50-55%-al simán emelném is, hogy reálisak maradjunk. Alaphangon.
Az általuk számolt 15 kWh/100km Teslánál teljesen reális, az én számításom is hasonló értéket hozott ki (15,6)
Na innentől kezdve viszont kb SG fotelforradalmár mértékű hasraütéses ámokfutásba kezd, amiben rátippeli, hogy ezért Tesla 232-257 g/100km CO2 értéket hoz. (82 g/100km áram német mix alapján egyébként)
Na és mi is hiányzik a számításukból ? Huhh, hát csak a lényeg :D
Összesen 150.000 km aksi élettartammal számolnak (15 ezer x 10 év), ami nevetséges. Már ma többen versenyben vannak 500.000 km felett Teslájukkal.
Még igen durván TAXI-ként használt, és igen durván folyton Superchargerrel 100%-ra töltve is 194.000 mérföld (312.000 km) után is 6%-ot csökkent csupán a kapacitása. https://e-cars.hu/2018/07/18/igy-nez-ki-egy-tesla-tobb-mint-600-000-km-utan/
Valójában a tömeges adatok ismeretében azt jósolják, hogy Model S és X aksik 840.000 km után még 80%-osak lesznek https://www.teslarati.com/tesla-battery-life-80-percent-capacity-840km-1-million-km/
Tehát lehet azt mondani, hogy 1 millió km élettartam még bőven benne van (egy 20-25% kapacitás csökkenéssel, mert ez még akkor sem az aksi vége)
Aksi élettartam után recycle hasra.
Benya-dízel előállítás (bányászat, lepárlás) és annak CO2 vonzata ... semmi. Na nem úgy az áramnál ugyebár.
Benya-dízel szállítás (tankerek, tartálykocsik, környezeti katasztrófák, ...) semmi.
És innentől a mese habbal kezdődik a tanulmánynak csúfolt sajtcetliből. De tényleg, gyakran offtopic félreduma, se számok, se adatok, semmi. Néhol agyatlan ömlengés, néhol scifi. Mondom, átlag(alatti) SG user.
Szóval ez kb annyit se ér, mint az az áram amit elhasználtak az elkészítése közben.