#118
"Elvileg egy hasonlo felepitesu, tehat valtoztathato fukuszpontu, mozgathato allvanyra szerelt sztereokameras rendszernek kepesnek kell lennie eleg informaciot szerezni ahhoz, hogy egy szoftver elvezessen egy autot."
Na igen, a sztereo kamerán én is gondolkodtam, hogy miért nem használják. Hisz ott azonnal megvan a távolság.
Valamint amíg az emberi szem tizenpár centire van egymástól, addig a kamerákat akár 0,5-1,5 méter távra is tehetik (pl előre).
Ezzel sokszorosan megnövelve a mélység meghatározhatóságát. Ami pont az emberi szem problémája, hogy mivel olyan "közel" vannak, ezért nagy távon, nagy sebességnél elég rosszul becsülnek (lásd előzésnél).
A vicc az, hogy ez még csak magában kb az emberi szint. A Tesla a maga 12 kamerájával 360 fokban lát folyamatosan ... amire az ember nem képes. Tehát éppen hogy az emberi észlelésnél (fókusz 60 fok, látótér 120, periféria 170) 2-3x jobb ami a cél.
És ez totál jó. Sok Teslás csak azért veszi, mert bekapcsolja ezt, és látja maga előtt a kocsi teljes környezetét (nincs vaktér).
"Innen erdemes folfele menni tudasban, tehat tobb szenzor korben, nagyobb felbontas, stb. Ez meg mindig csak egy tisztan optikai rendszer. Ezt erdemes kiegesziteni eloszor az olcsobb komponensekkel, mint pl. a passziv infrakamera, esetleg a normal lampak melle szerelt infra megvilagitoval."
Agree .
"Ha sok penz van ra, akkor ez kigeszitheto olcsobb aktiv szenzorokkal, mint szonar, radar vagy lidar."
A LiDAR nem olcsó :)
A radar még elfogadható árban van.
"Vegso esetben ez odaig vezethet, hogy kommunikaciora epulo jelszinkronizacio nelkul az adott csatornan akar meg is vakitjak egymast."
Ez így van. Minél több aktív jelet bocsájtasz ki, annál több lesz az interferencia másokkal.
Egy LiDAR pl mint egy soknyalábos sziréna a többi esetleg IR-t használó kocsi számára.
"Idealis esetben egy auto osszes aktiv szenzorja csak akkora tavolsagig ad ki jelet, amilyen tavolsagba uzemszeruen nem lephet masik jarmu, igy elkerulheto a jelek osszeakadasa."
Bevallom még nem láttam kísérletet rá, hogy két egymás mellett haladó ugyanolyan radart használó autó jele mennyire zavarja a másikat.
De keresni fogok, mert ez legalább érdekes :)