• mrzed001
    #110

    Ez a LiDAR van a google kocsiján:
    https://velodynelidar.com/docs/news/This%20Palm-Sized%20Laser%20Could%20Make%20Self-Driving%20Cars%20Way%20Cheaper%20_%20WIRED.pdf
    Ott a specifikáció, nem titkos :)
    Olvas, tanul ....


    "Az autópálya veszélyes üzem, ott by definition a fenntartó felelőssége hogy ne legyen betontömb az úton, ha mégis az van annak tipikusan crash a vége."
    A közútkezelő nem tud tenni semmit, ha 1-5-10-20-30 perccel előtted elhaladó teherről esett le egy betontömb ... vagy épp a pótkereke esett le ... vagy egy méretes jégtömb esett le ... vagy egy szarvas áll az út közepén. Nem lehet minden km-re közútkezelő embert telepíteni :D

    "Egyébként ez a betontömb is egy elég életszerűtlen példa, én ilyet még nem láttam az úton."
    Amiket előbb felsoroltam, azokkal mind találkoztam már autópályán. Mondom én, hogy nem vezetsz eleget :D
    És ... képzeld el, kikerültem :D Mert előre láttam, hogy van ott valami, és tudtam lassítani és el tudtam rántani a kormányt.


    "olyan szituációt felételezel ahol a LIDAR az egyetlen szenzor, hosszú távra előre radar tekint a teslában is és a waymo autóiban is"
    Naná, hogy van radar is. DE a radarnak is megvannak a maga korlátai és problémái.
    Ez talán jobban felvilágosít a témában:



    "Ismét kreáltál egy életszerűtlen szituációt."
    Az hogy mész 130-al autópályán neked életszerűtlen ? Khmmmmm ... akkor inkább ne vezess.


    "messze van még az olyan AI ami a világ összes lehetséges útra kerülő akadályát le tudja kezelni."
    Elég ha kikerüli, nem ?


    "Tehát mégsem ördögtől való gondolat a satufékezés."
    Persze, hogy nem. De 5 percenként eléd szálló zacskóra nyomni 1-1 satuféket autópályán ... nos ezzel több balesetet is képes vagy okozni.


    "Ez nem sűrű köd."
    Mármint a 3 km-re lévő hajó, amiből momentán SEMMI se látszik (de még zoom előtt se sehol semmi) ... az nem sűrű köd. Hát akkor mi az ?

    "A köd hatása kb. olyan mint a tejüvegé, olyan mértékben szórja a fotonokat hogy nem jut át rajta rendezett információ."
    Ezért is IR-hő kamera az ugyebár, mert az más tartományban működik ... khmmm

    "Záróvonalat láthatunk a képen vagy szaggatottat pár méternyire, mit mond az optikai érzékelőd?"
    Nem csak azt.
    De vicces leszek, pl az IR-hő azért extra brutál jó megoldás, mert ha valaki nyomott egy satuféket közvetlen előtted, akkor világít rajta neked a (hő) nyoma !! Éééérted, világít az aszfalt, hogy valaki közvetlen előtted satuzott, így a te rendszered is azonnal rá tud satuzni.
    A radarnak is van egy ping ideje ami után feltűnik rajta, hogy előtted lévő kocsi hirtelen sebességet csökkent, de a fék hőnyoma azonnal ott az aszfalton.


    "A LIDAR egy adatfolyamot biztosít másodpercenként több millió pont x,y,z pozíciójával."
    Pontosan ez a nagy hibája: NEM ISMER FEL SEMMIT.
    Azt se hogy egy vízcseppről verődött vissza, azt se ha ködről, azt se ha betontömbről.
    Azt a több millió pontot azért lehet érdemes lenne utánaolvasni. 16 sugár, és impulzus jellegű érzékelés, azaz nem folyamatos 360 fokos, hanem pl fokonként 1 (ez csak egy "optimalista" tipp, inkább olvass utána)


    "No ekkor mit csinál az optikai érzékelésed?"
    Ismét, láttad te egyáltalán az IR-es videókat amiket előzőben betettem ???


    "A napellenző használata nem lehetetlenség. "
    Nem, te azt írtad a kezeddel takarod ki a napot. Erre írtam, hogy téééényleg, a 3. kezeddel ?


    "Ami semmit nem mond el arról hogy miként kell telibe fotózni a nap környezetét."
    Mond, egy autó eleje mikor a b.dös k.va életben néz felfelé 60-90 fokos szögben, hogy az orrában lévő kamera délben TELIBE FOTÓZZA A NAP KÖRNYEZETÉT ???
    Na ne szálljunk már el ennyire !
    A leszálló nappal pedig semmi gond, még a 20 eFt-os kínai gagyitelefonnal is szépen le tudod fotózni.
    El is mondja, be is mutatja ... figyelj oda !
    Ismered a viccet a szőke nőről és a monokliról? Hát, 3x kellett neki elmondani ...


    "Ahogy mondtam, nem csak aktív hőforrások detektálása a feladat."
    Látom a -1 és 0 amivel a sort szoktad kezdeni ... vagy az a két videó már elkerülte a figyelmed ?
    Mindkét videón tökéletesen látszik, hogy mekkora a köd amin átlát.
    A sunnyogsz féle IQ lite hozzászólások helyett talán jöhetnél észérvekkel is ... ha van. Ha nincs, akkor meg be kell látni, hogy nincs.
    Ennyi.


    "LIDAR felbontású képet ad"
    Ez ugye vicc volt.
    Tessék a LiDAR videó:


    Hát bakker, ember legyen a talpán aki az alapján a pár sz-r kesze-kusza pont alapján el tudja dönteni, hogy mégis mi a lóf.x van a kocsi előtt.
    És most nézd meg előzőleg küldött 2. videót (a ködben vezetés).
    Te, melyiket látva szeretnél ablakon ki sem nézve vezetni ???


    "Az infra önamgában nem csodaszer., aktív megvilágítással az igazi."
    1, infravetőkkel kiválóan lát még a buta home surveillance kamera is 30 méterre. Darabára az IR diódáknak fél cent alatt van !!! ÓCSÓ ...
    2, infra-HŐ kamera !!!! Semmi aktív megvilágítás nem kell, hogy hőkameraként hőkülönbözeteket lásson (jármű, állat, ember).