• defiant9
    #107
    "Szerintem te túl sokat vársz el a LiDAR-tól. Annak nincs olyan felbontása, hogy látná ahogy a szél mozgatja. Valójában az egész zacskó talán 3-4 pont."
    Az hogy hány pont a zacskó nem függetleníthető attól hogy milyen messze van, és milyen LIDAR-t használnak 10m-ről lehet 1cm a felbontás de 1 méter is, a fejlesztők feladata hogy megfelelő értékre lőjék be, technológiai korlát ebben a léptékben nincs. A mozgás meg ettől elég független, 1 pont is mozoghat két frame között.

    "Össze is izélné magát, ha ráordítana a gép 130-nál, hogy most mit csináljak átmenjek vagy satufék :DD"
    Továbbra is tolod a baromságot. Az autó érzékeli hogy akadály van, a LIDAR relatíve messzire ellát, de nem tudja megmondani mi az, lehet egy kacsa, egy sün, egy doboz amiben 30.000 $ van. Ha semmiképp nem tudja az AI feloldani a helyzetet akkor vagy vár hogy megoldódjon vagy feldob egy kérést az utasnak vagy a diszpécsernek hogy engedélyezze a továbbhaladást az akadályon keresztül.
    De fordítsuk meg a helyzetet, féktávon belül felbukkan egy tárgy a kamerás Teslád előtt. Az meg nyomja a satuféket, hát ez baromi jó, úgy szar az egész kamerás rendszer ahogy van:DDD

    "Te, én és az optika átlát a füstön"
    Rendben. Elmondanád hogy a ködön átnézve záróvonalat vagy szaggatottat látsz?
    "A LiDAR szerint a füst szilárd test".
    Hiába írom le 3x, képtelen vagy felfogni, a LIDAR nem dönt arról hogy valami szilárd-e, egyáltalán hogy test-e és hol vannak a határai. Egy ponthalmazt szolgáltat a szoftver rétegnek ami ebből felépít egy modell-t.

    "Jó sokat vezethettél, ha még életedben nem mentél bele ködpamacsba."
    Újabb butaság. Az hogy belemész a ködpamacsba nem jelenti azt hogy korábban nem volt ott. Max. az emberi agy nem számított rá és bizonyos látási körülmények közt nem volt kellően nagy kontrasztja a háttérhez képest. Ez egyébként az optikai érzékelés egyik problémája. Hiába jól látható a kamion ponyvája, ha nincs elég kontraszt mondjuk az éghez képest akkor összeolvad a kettő és eltűnik a feldolgozó algoritmusban. LIDAR esetén ilyen nincs, az érzékeli hogy az ég az távol van a kamion pedig közel, akármilyen álcaszínre is festheted.

    "Te tényleg tettél ekkora ostobaságot bármikor vezetés közben ?"
    Tettem bizony. A fél kézzel vezetés teljesen standard, váltás közben is tudok kanyarodni. Ahogy mondtam a napellenző nem véletlenül van ott, nálad okosabb emberek találták ki. És nem szükséges megállni ahhoz hogy kihajlítsuk, erre gyakran mód sincs, teljesen életszerűtlen lenne.

    "Valamint, tényleg nem hallottál még speciális szemüvegekről ? "
    Rendben. mutass egy képet hogy a napba nézve mit látunk ezen a szemüvegen át. Látjuk-e mondjuk a mellette lévő bárányfelhőket. A szemüveg nem képes szelektíven szűrni a napból jövő óriási fénymennyiséget. Ezt kb. egy heggesztő szemüveg tudja a processzálható tartományba letolni, de ez esetben minden más sötétbe borul. Az egyetlen működő módszer a szelektív kitakarás, a napellenző éppen ezt csinálja, ekkor válik láthatóvá bármi is ami a nap körüli területen van.

    "Tudod, a napot fotózni is lehet. "
    A video kb. arról szól hogy hogyan takard ki a napot köddel házzal, fordítsd el a róla a kamerát, tegyél elé szűrőt, fotózz hajnalban vagy napnyugtakor. Sajnos a vezetés nem olyan hogy te válogatod meg hogy honnan süssön a nap és legyen-e előtte éppen felhőréteg. Továbbra is várom a módszered ami képes az alacsony szögben szembe sütő nap mellelt képet készíteni, és ne hosszú videót linkelj amiben nincs semmi érdemleges megoldás erre.

    "És pont ezért kiváló megoldás az infra"
    A kiváló az kérdéses. Mekkora is lenne az infra felbontása száz méteres távolságra. Ugye nem egy olyan módszert akarsz ahol a zacskó csak néhány pixel?

    "Igen, ez sincs még a Tesla-ban."
    Nem véletlen mivel ez megint plusz pénz. Az optikát pedig ezért tolja Elon hogy olcsóbb legyen mint a LIDAR.
    A linked egyébként arról szól hogy a Ford is Developing Headlights that Illuminate People & Animals in the Dark"
    azaz a saját hővel rendelkező objektumokra jó, a videón látszik is hogy a kutya meg az ember szépen világít, de a háttér az sötét. Ugye nem kell mondanom hogy a LIDAR integráltan tudja ezt, az úton lévő akadály nappal és éjszaka is ugyanúgy látszódik akár van saját hője akár nincs, mindezt az autó tetejéről 360 fokban pásztázva.

    Az optikának alapvetően kellenek a jó fényviszonyok, és nehezebb rá felismerő szofvert írni mint a mélységi információkat is hordozó LIDAR-ra, maga a vas viszont olcsóbb. Az kérdés hogy a tömegtermelés mennyire nyomja le a LIDAR árakat. A kamera egy régóta velünk lévő technológia, a megapixel marketingnek ezen s szinten már nincs jelentősége, a CCD-k fényérzékenysége ami még esetleg hozhat a konyhára, a lencsék meg olyanok amilyenek, a LIDAR jóval újabb jövevény, annak ellenére hogy komoly fejlesztések zajlanak itt van még tér előttük.