• kvp
    #9
    A technologianak az az elonye, hogy szukseges hardver koltsege minimalis es a legtobb vezetesi segedeket tartalmazo autoban mar benne van a nagyresze. Innentol csak a szoftver koltseget kell az autonak kitermelnie, ami ismerve a taxisok berezeset eleg hamar bekovetkezik. Az eredmeny egy nagyobb kapacitasu auto ami 7/24 uzemelhet. A takaritasi es karbantartasi koltsegek alapvetoen nem valtoznanak, mivel a normalisabb (nyugati) taxivallalatok jelenleg is dedikalt (nem sofor) szemelyzettel vegzik mindket feladatot.

    Amennyiben minden jarmuben lesz taveleres, akkor az emberi operatorok a kozpontbol ideigenesen at tudjak venni az iranyitast ha az automata elakadna valahol. Ilyen rendszer van jelenleg is hasznalatban a 4-es metron Budapesten. Persze a torvenyi szabalyozasnak meg eleg sokat kell valtoznia ahhoz, hogy ez elerheto legyen a taxik eseten is. (ps: a Teslak mar most kepesek ra, a kozponti operatoroknak csak torvenyi joguk nincs taviranyitani az autokat, meg veszhelyzetben sem)