• TokraFan
    #44
    "95-ben még dobozos volt a dolog, terjeszteni kellett, legyártani a dolgot, kamionnal kiszállítani, kifizetni a boltos hasznát, meg az ÁFÁ-t stb. Ma, ez nincs. "

    Ismét a teljes hozzánemértés. Szeinted egy Steam méretű store fenntartása mennyibe kerül? A rohadt sok szerverrel, villanyszámlával, hardver beruházással, fejlesztőkkel, mérnökökkel, ügyfélszolgálattal, supporttal, lófasszal? Lehet, hogy fizikailag Te nem látod a dobozt, de attól még az online kereskedelem mögött is kegyetlen költség tényező van.
    Meg talán azt is érteni kéne, hogy egy mai játék elkészítése nem pont annyiba kerül, mint 95-ben. Brutális pénzekből lehet már csak AAA címeket fejleszteni, mert olyan nagyon az elvárások. A kiadók pedig itt kerülnek képbe, mert finanszírozzák a fejlesztést a megjelenésig. Talán megengeded nekik, hogy ha elkészültek, akkor visszakapják a pénzüket. A fejlesztőket pedig senki nem kényszeríti egyetlen kiadóhoz sem. Ők döntenek úgy, hogy aláírnak és belemennek a feltételekbe! Period!