defiant9#6
"joval tobbe kerulne mint 37 teherautora"
De jóval kisebb is a hatékonysága ui. csak a lehetséges balesetforrások 0.0..01%-at oldották meg. Én pedig nem azt mondtam hogy olcsóbb hanem azt hogy nem hatékony. Egyébként nyilvánvalóan lehet kezdeni a kritikus kereszteződésekkel és a kritikus jármű/sofőr kategóriákkal.
A 'smart' technika lassan oda jut hogy a WC ülőkébe is beleteszik, ehhez képest egy kereszteződés okosítása 100x fontosabb lenne.
Hosszú távon pedig az önvezetés is porfitálnak abból hogy egy olcsó, buta eszközön keresztül tudják jelezni a még nem okos járműveknek a keresztező pályákat.
Jelenleg az önvezető a telizöldes kanyarodásnál hezitálni fog mert úgy van felkonfigurálva hogy csak 150%-os biztonságú helyzetbe menjen bele(tehát ha az egyenesen haladó gyorshajtó akkor se legyen baj), sok ember belemegy 90%-ba is mondván hogy úgyis fékez a másik. Ha kötelező lenne minden autóba ilyen rádiós vevőegység, akkor az önvezető jelzi a kereszteződésnek hogy bizony balra nagy ívben fog kanyarodni, aki az egyenesen haladóknak kiküldi a figyelmeztetést. Nem fog feltorlódni sem a sor a 'paragép' önvezető mögött.