• llax
    #22
    Nem 1:1, hanem rövidebb az orbitális pályára szánt járműnél. 55m helyett csak kb. 41m hosszú. Az új acél dizájnban a láb funkciót is ellátó szárnyak maradnak, energiaelnyelő, rugalmasan rögzített talpakkal (a tesztjármű is kap majd hasonlót), viszont a most épülő tesztjárművön tényleg csak láb funkciót töltenek be. Közel sincs kész - de mostanra már "formát kapott" és a cikkben szereplő kép is erősen "kozmetikázott". Azaz annál is csúnyább a valóságban :) Ezen hozzászólás előtt kb. 1 órával készült kép, ezen a linken.

    7 hajtóművel tervezik az orbitális verziót (6 körben, 1 középen), ebből a majdnem üres tartályok mellett csak 3 kell a leszálláshoz. A max. 5km magasságig végzett, csak a leszállás végső fázisnak teszteléséhez bőven elég lesz a 3 darab (és ugyanígy elegendő a feladatra ez a nem túl szépre sikerült tesztjármű is). A most épülő járművet semmi többre nem kívánják használni, mint a Grasshopper-t. Ezt Starhopper-nek becézik, az NSF fórumán Big Falcon Hopper azaz BFH.
    Az eddig beépített hajtóművek csak 1:1 méretű makettek voltak (azóta ki is szerelték azokat), nem lesz nagyobb harang. Sőt, a jelen állás szerint az első szériás kész járműveken nem is lesz vákuumra optimizált (~ugyanaz, csak nagyobb haranggal) hajtómű, hanem csak légköri repülésre optimizáltak fognak rosszabb hatásfokkal működni az űrben is (viszont így vészhelyzetben sokkal több a tartalék hajtómű).

    Az űrbe is feljuttatandó Starship prototípusánál is kezdik a gyártás előkészületeit, de azt már nem szabad ég alatt, "primitív" módszerekkel kívánják "összedobni". (szintén csak kísérleti jármű lesz, de 1:1 méret, 7 hajtóművel és benne sokkal több technikával).

    +1: A Dragon 2-n nem 4 hanem 8 SuperDraco hajtómű van, 4 csoportban. Ha ezekből csak 4 működik szimmetrikusan elosztva, a minimumon akkor is ellátják a(z eredetileg tervezett) feladatukat.