• kvp
    #21
    "Asszem,hogy itt nem a fúvókák pontos darabszáma a lényeg.Hanem az,hogy
    az illusztráción szereplő monstrum hajtóművei nem lehetnek elégségesek a hatalmas rakéta felemeléséhez./Hacsak-mint jeleztem-nem valami forradalmian új meghajtást fedeztek fel./ Erről viszont nincs hír !"

    Egyreszt ez az 1:1-es modell teljesen ures belul, csak a hajtomuvek es a vezerles van benne. Masreszt ezek a hajtomuvek csak utolso fokozatkent es a raketa leszallasahoz kellenek. Utobbi raadasul csak marsi gravitacioban. Ez nem a teljes raketa, csak a kabin. A fix labak itt rendben vannak, a grasshopper is fix labakkal kezdte a tesztelest, elkerulendo a NASA fele baleseteket, ami a DC-X veget is jelentette.

    Az, hogy a tesztelesnel a 3 kis leszallo hajtomu is eleg hogy felvigye a raketat es nem kell ehhez a falcon heavy-nel nagyobb elso fokozatot alarakni, csak azert van mert a jarmu gyakorlatilag ures belul. A vegleges valtozat foldi gravitacioban majd csak leszallni fog tudni a 3 teljes fokozaton jaro hajtomuvel. Kapszulahoz kepest egyebkent eleg nagyok ezek a hajtomuvek es a foton meg fent sincs rajtuk a vegleges harang. Szep nagy lesz ha alarakjak a fokozatokat is.

    ps: A crew dragonon is vannak hasonlo hajtomuvek (4 darab), a pad abort teszt is azokkal ment, megsem kuldik fel az urbe az elso es a masodik fokozat nelkul.
    https://www.youtube.com/watch?v=1_FXVjf46T8