• kvp
    #1
    Mivel teljes mertekben zart palyan haladnak, ezert ez a vonal is tekintheto egyfajta eleg gyors metronak. Az egyetlen dolog amikor emberi beavatkozasra lehet szukseg az ha valami a palyara kerul felulrol. Viszont ekkora sebessegnel egy ember nem sokat tud tenni, viszont a megfelelo szenzorok sokkal messzebbre es jobban latnak el. Minden mas eshetosegre felkeszitheto az automatika, ugyanis barmi van eleg ha megall. Igazabol vonatok es barmilyen kotottpalyas jarmu eseten az egyetlen megoldas hiba eseten ha megall a jarmu

    A normal mukodeshez alapvetoen nem kell bonyolultabb technologia mint ami egy atlagos automata metrohoz kell, raadasul itt sokkal kevesebb megallo van, tehat ha egyszer mar elindult a szerelveny es minden ajto zarva van, akkor nagyjabol az emberi zavar mar kizarhato. (felteve hogy nem vezettek at feluljarokat a vonal folott, de jelen esetben ugy nez ki, hogy a vasut megy legfelul es minden mas alatta)

    ps: Automatizalasban egyebkent a kotott palyas jarmuvek sokkal konnyebb helyzetben vannak, tehat pl. egy automata villamost konnyebb megepiteni mint egy automata buszt, mert a villamos nem tudja felrerantani a kormanyt, ezert csak a sebessege allithato 0 es utazosebesseg kozott, a szembejovo akadalyok fuggvenyeben. Ez egy egydimenzios rendszer ahol csak az akadaly tavolsaga, fektavolsag, sebesseg egyenletet kell megoldani, azaz ne menjunk gyorsabban mint amirol meg meg tudunk allni es ne menjunk be olyan helyre ahol nem lehet tetszoleges idore megallni (keresztezodes) csak ha van is hely onnan kihaladni. Tovabba ne induljon el addig amig nyitva vannak az ajtok vagy barmi tartozkodik a jarmu mellett egy bizonyos tavolsagon belul.