• kvp
    #22
    "Arról nem is beszélve, hogy egy gép nem látja, hogy pl. az út szélén imbolygó "valami" az egy kisgyerek labdával, vagy csak a szél visz egy teszkós szatyrot. Mert ugye egészen más protokoll lépne érvénybe a két esetben. Egy embernek ez tök természetes. És ez csak egy példa a tucatnyiból, amit képtelenek leprogramozni/megvalósítani."

    Alapvetoen ott jonnek be a hibak, ha ezt megprobaljak leprogramozni. Egyszeruen egyiket se csapjuk el es akkor nincs gond. Egy vakmerobb ember vagy robot gond nelkul nekihajt az ut szelen szallo teszkos szatyornak, csak neha kiderul, hogy az a zacsko valojaban egy az uton atkelo biciklit tolo no. (lasd uber esete) A megfontolt ember es robot nem hajt neki, mar jo messzirol latja, hogy ott valami mozog, lassit es megvarja amig atkel (vagy atfujja a szel), ugyanis akkor biztos nem uti el. A jo automata auto mindig feltetelezi, hogy amit nem lat onnan a kovekezo pillanatban fog kiugrani egy addig ott varakozo kisgyerek. Ez egy embernel nehezkes vezetest jelentene, de az automata autok sokkal jobban latnak mint az emberek, ezert nagyobb teruletrol tudjak megmondani, hogy biztonsagos-e. Az auto tervezett mozgasi iranyaba levo biztonsagos terulet merete hatarozza meg a maximalis sebesseget. Ezt hivja (papiron) a kresz az utviszonyok szerinti vezetesnek. Jol belathato autopalyan a robi batrabb lesz mint varosban, sot ha az autopalyan emberi sofort eszlel, akkor arrol is feltetelezi, hogy biztos neki akar majd jonni ha nem vigyaz vele.

    Aztan ahogy kopnak ki az emberek az utakrol, ugy lehetnek az emberek altal nem jart reszeken (autopalyak) egyre batrabbak a robotok, mig varosban varhatoan mindvegig maradnanak a szepen lassan, mindjart ugrik egy gyerek uzemmodban kozlekedo autok. Ez egyszerre biztonsagos, kenyelmes es hatekony megoldas. Persze varoson belul jelentos sebessegcsokkenes lenne, kb. ugy vezetnenek a pesti vaci uton a kocsik mint ahogy a vaci utcaban lehet, de baleset sem nagyon lenne. Itt jon csak be a kommunikacio, ugyanis minel tobb automata auto van, annal jobban tudnak osztozni egymassal az infokon, tehat ha az elol meno auto belat a parkolo kocsi moge es nincs ott gyerek, akkor a mogotte levo is tudni fogja, hogy mehet rendesen, mert nincs ott gyerek. Ehhez adjuk hozza a befuggesztve telepitett 360 fokos terfigyelo kamerak infoit is. Viszont ezek csak opciok, hogy visszagyorsulhasson a kozlekedes a mai szintre (pl. 90-el iskola es jatszoter mellett) a biztonsag csokkenese nelkul, de alapvetoen nem szuksegesek az automata uzemmodhoz.

    ps: Emberi tenyezo egyebkent hogy ha alapbol tilos ugyan 130 km/h folott menni, kiveve ha automata autoja van az embernek, mert azokat onvezeto modban beengedik a belso savba 200-al is, akkor az emberek (aki megteheti) valtani fognak. Ha varosban teljes automata autos uzemmod es forgalmi kamerak kellenek a 90-100-as varosi tempo engedelyezesehez (ha nincs a kornyeken jarokelo), akkor az emberek (aki teheti) megveszi az automata autot, mert jobb es mindent meg fog tenni azert, hogy az embervezette autokat betiltsak, hogy o utanna gyorsabban mehessen. Ha eleg olcso lesz a technologia, akkor ez nagyon gyorsan el tud terjedni. (a gyors itt az autok lecserelodesi ciklusideje, ami Magyarorszagon olyan 25 ev, gazdagabb helyeken 3-8 ev)