• molnibalage83
    #68
    Ez sem igaz, hogy gyorsan és nagy számban menne. Nem mintha lenne bármi értelme.

    Az AMARCG-ban tárolt gépek gyakorlatilag alkatrész bázisok, nagyon ritkán van arra példa, hogy valódi szolgálatra támasztanak fel gépeket. B-52, B-1 esetén volt erre példa veszteség pótlására, P-3 Orion ugrik még be, illetve Tajvannál merült fel, hogy ősrégi ASW gépeik helyett S-3 Vikengeket hoznának ki. Jenkiknél vadászgépeket nézve ez ugrik be. De ez sem gyors volt, hiszen a gépeket lényegében át kellett építeni, hogy az avionika a jelenlegi flotta szintjén legyen.

    Ameddig a RAAF használt F-111-eset, akkor sem élettartam tartalékkal rendelkező gépeket vettek át, hanem leszerelték és átalakították az AMARG-ban levő gépek szárnyait. Idézek a HTKA-s írásomból.

    1998 után Ausztrália maradt az egyetlen üzemeltetője a típusnak. A hosszú távú karbantartást az is nehezítette, hogy az USAF sacramentoi F-111 karbantartó és nagyjavító bázisát felszámolta, és már külföldi segítségre sem nagyon számíthattak. Különleges, egyedi módszereket is kidolgoztak, hogy a gépek élettartamát minél inkább kitolják, de a sárkányszerkezet állapotát egyre inkább súlyosbították a gép korából adódó fáradásos jellegű anyagproblémák. 2001 végén olyan súlyossá vált a helyzet, hogy végül az összes F-111C gép szárnyait az AMARC létesítménybentárolt F-111F gépek szárnyaira kellett lecserélni, de előtte még át kellett alakítani őket, hogy azok azonosak legyenek a régivel, hiszen az RAAF gépei az FB-111A nagyobb szárnyaival kerültek leszállításra.

    Cél drónok származtak még innen, Q-16, Q-4 és még korábbi kivont vadászok, de ott sem a kapkodás jellemezte ezen gépek átalakítását. Nem is lenne értelme feltámasztani gépeket innen, hiszen azok színvonala messze elmarad az aktív gépparktól.

    Kanada is inkább használt ausztrál F-18-osakot venne réskitöltőnek és nem leállított jenki Horneteket...

    Sajnos továbbra is sztereotípiák...

    Talán ellátogathatnál az AMARG honlapjára. Már maga az egység szervezeti létszáma is lehetetlenné teszi azt, ami leírtál. Egy gép feltámasztása több száz órás meló, upgraddel több ezer. Ha csak X embered van, akkor a matek kihozza azt, hogy "gyors" nem megy, nemhogy "sok" gépre nézve. (Az F-15 MSIP upgrade a '80-as években cirka 10k óra/gép volt.)