• mauser81
    #49
    Aranyos ez a beszélgetés is alattam, csak azt felejti el mindenki, hogy jelenleg még az EU-ban is a li-ion akkuk 5%-át(!) hasznosítják újra (http://www.foeeurope.org/sites/default/files/publications/13_factsheet-lithium-gb.pdf), a többi megy a kukába. Itthon meg gyakorlatilag nem létezik li-ion újrahasznosítás. Ha nem hiszed elég elolvasni pl. egy Umicore (az egyik legnagyobb ilyen újrahasznosító cég) nyilatkozatát.

    Eddig az volt, hogy a li-ion akkukat kivitték szemétként Ázsiába, de ez már egy ideje nem játszik. Mivel jelenleg nincs rá kiépített kapacitás (és egyelőre nem is lesz, mert mindenki másra mutogat), megy a jó kis környezetbarát égetés vagy elásás. Nesze neked környezetévelem.

    Kis olvasniváló: https://www.theguardian.com/sustainable-business/2017/aug/10/electric-cars-big-battery-waste-problem-lithium-recycling

    Btw, jó itt olvasgatni a fejből számolt w2w számokat, amikor van rá rengeteg adat, tudományos publikáció. Első siciencedirect találat pl, át is húzza az M2 által közölt számokat az alábbi konkluzióval:" Countries with a high percentage of fossil fuels in their electricity generation mix showed high GHG emissions for EVs, and for some of these countries, EVs were associated with more GHG emissions than ICEVs. For these countries, policies based on the positive environmental impact of EVs may have to be reconsidered. In addition, different policies may need to be considered for different vehicle types (compact car, SUV, etc.), because the ability of EVs to reduce GHG emissions compared to that of ICEVs varies by vehicle type."

    Szóval gondolkozni és informálódni először, nem benyelni a sötétzöld ferdítéseket. Elég kínos már így is a Levegő Munkacsoport baromságai, hogy 10 évig tűzzel-vassal a kocsikra fogtáka csak télen megjelenő szmogot, miközben mindenki (még az MTA is:D) jelezte, hogy a hűtéssel van a baj. Na most 10 év után leesett nekik, hogy tényleg azzal lehet a baj. De nem baj, még fogjuk ár az autókra, aztán a németeknél is nagy nehezen kezd leesni, hogy talán az atomerőművek erőltetett leállása és a 30-60 éves szénerőművek újra beüzemelése óta van ott is gond...