• TokraFan
    #48
    Brutál módon ferdítesz ezzel a számolással. A benzin/gázolaj kapcsán eleve a kész üzemanyaggal számolsz -maximum annak kútig történő eljuttatását veszed figyelembe-, de a kitermeléssel, finomítással, előállítással már egyáltalán nem foglalkozol, miközben az elektromos tech esetén bőszen az előállítás környezetszennyező mivoltára hivatkozol.

    Utána meg azt állítod, nincs kinyerési hatásfok a benzin/dízelesnél, holott már hogy a fenébe ne lenne? Talán az új motorok esetén még beszélhetünk közel 100% hatásfokról, de később már bizonyosan nem. Nem is beszélve a sok esetben kritikán aluli állapotú autók millióiról, ahol az üzemanyag jól mérhető százaléka a tökéletlen égés miatt, hasznosulatlanul robog át a rendszeren. Ezt sem veszed figyelembe.

    Aztán még lehetne sorolni, hogy egy folyékony halmazállapotú, alapvetően veszélyes anyag szállítása, tárolása, gépjárműbe juttatása milyen összetett infrastruktúrát igényel, szemben egy random bárhova behúzott elektromos vezetékkel. Vagy amit itt már valaki említett, nevezetesen az erőműben történő égetéssel egyúttal otthonokat fűteni is lehet, nem beszélve az égéstermékek szűrésének hatásfokáról, mely lényegesen hatékonyabb egy modern erőműben, mint milliónyi autóban egyenként, melyek műszaki karbantartása szintén milliónyi -jellemzően hanyag- emberre van bízva.

    Be van árazva az akku utóélete is, biztos nem tőlem tudod meg, de akkuk a hagyományos autókban is vannak és elég jó hatásfokkal működik az újrahasznosítás évek óta, már amennyiben modernebb akkuról van szó és el is jut oda, ahova kell, nem pedig az árokban végzi. Megjegyzem nem látom, hogy a benzin/dízel autók utóéletét beáraztad volna.
    Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2018.11.18. 02:49:25