• NEXUS6
    #14
    Hát igen, itt a fő gond nem az, hogy mennyit áll, vagy megy időben kifejezve, hanem, hogy egy jármű költsége mennyi km-enként. Egy jelenlegi belsőégésű motoros kocsi olyan 200 ezer km-re van méretezve. Ezt átlag júzer 4-5 év alatt belehajtja, addig pont letellik mindenféle gari és autóbeszámítással a gyártól/márkakereskedődtől veheti a kuncsaft az újabbat.

    Ez a modell ma működik. Nem a magyar viszonyokból kell ugye kiindulni, ahol szinte mindenkinek használt, a fenti nyugati, levetett kocsijai vannak. Megy a kocsi persze +200 ezret is, de akkor már komoly gondok jönnek elő. És ez egy teljesen más kérdés.

    Namost villanykocsik, egyszerűbb felépítésüknél fogva is jobban bírják, de főleg mert még luxus kategóriásak és a gyártó nem akar belefutni egy alacsony minőségből fakadó presztizsveszteségbe, ezért az alkatrészek felülméretezettek.
    De eljön az idő, amikor a vellany/önvezérlő nem lesz luxus kategória. Akkor viszont pont ugyan azon elvek szerint tervezik, méretezik az alkatrészeket, mint a mostani kocsikhoz.
    A kérdés az, hogy miért méretezné a gyártó a sztenderd 200 ezer km helyett, amennyit a jelenlegi kocsik mennek 5 év alatt, valami észnélküli folyamatos használatot jelentő 2 millió km-re!!!!????? Ki a faxnak is lesz ebből haszna, kinek jó ez? Vagy 5 év helyett évente kell kocsit cserélnünk, már akinek lesz saját?