#42
Ez benzinkút filléres költség egy ilyen töltőállomáshoz. Van egy néhány misibe kerülő atmoszférikus tartály, rb-s műszerezéssel és a töltőkút darabja legfeljebb 1-2 milliós tétel. A szivattyúk kb. a kerti locsoló szivattyúddal azonos dolgok.
Ehhez képest egy 8 töltőfejes állomás forgalmát lebonyolítani képes villanykútnál a trafó kezdődik 100 misinél. Erre jönnek még a töltőhelyek (nem 8, hanem inkább 80), sokkal nagyobb alapterület, több térburkolat, több csapadékvíz elvezetés. Erre jön még rá az, hogy 8-10-szer több ember várakozik töltésnél = hatalmas épület a mai shop kialakításnál.
Embertelenül sokba fog az kerülni, ha itten tömegek kezdenek el majd villámtölteni. "villám" = 1-1,5 óra várakozás.
A melyik olcsóbb rész meg kire vonatkozik? A fogyasztóra? Mert van, ahol már most drágább áramot tankolni a teljes hatásfokot nézve mint benzint vagy gázolajat. Ilyen pl. Németország úgy, hogy az egyiken van jövedéki adó, a másikon meg nincs.
Izé. Cserébe a német áram fajlagos CO2 terhelés a franciának úgy a 8-10-szerese. Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2018.10.19. 13:19:34